Utcazenélés az enyingi óvodásokért Interjú Fazekas Petrával..

Nyomj egy Tetsziket, ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted! ;)




Utcazenélés az enyingi óvodásokért! ;)
Interjú Fazekas Petrával...
Sziasztok! ;)

A mai bejegyzésem főszereplői, néhány lelkes, enyingi fiatal!
Láthattok néhány videót, képet, és végül egy interjút is a kis csoport megálmodójával:

Én, mint video riporter:)




Öt nem rég ismertem meg, a weblapomnak köszönhetően! Először azért hívtam meg egy beszélgetésre, mert meg tudtam róla, hogy indulni szeretne az enyingi polgármester választásokon. És mivel itt élek per/pill, így kíváncsi voltam, ha egy ilyen fiatal lány kerülne a város élére, milyen intézkedéseket hozna! Mit kezdene a mi kis híres, vagy inkább hírhedt városunkkal…
De aztán kiderült, hogy még érdekesebb dolgokba is kezd! ;)
Egy kis csoportot alakított, minek a céljai nagyon szimpatikus volt a számomra! Jó ügyet szolgálnak önzetlenül, mi a mai világban igen ritka! Főleg a fiatalok körében! Ezért arra gondoltam, hogy itt a helyük a weblapomon! ;)
Lássuk először a vele készült videó interjúmat! ;)



És akkor halljuk a kis előadásukat, mi az első volt, és kicsit bátortalanok is voltak, de az üzenetük egyből célba ért! Aranyosak a végén a lányok! ;)
És azt is el kell mondanom, hogy a magyarokkal együtt, a romák is ugyanolyan békével, érdeklődéssel figyelték az előadást! És normálisan jelen voltak a közönség soraiban…
És igen Petra, a legvégén a lányok fenekét filmeztem! :P Xd :-DDD



A közönség soraiból, előkerült egy kissrác is, kiről azt mondták a többiek, hogy nagy rapper! Hát nem volt mese, fel kellett lépnie az utca zenészeinkkel! ;)
Kapott egy papírt, egy tollat, és irt gyorsan egy kis szöveget! ;) Amit utána elő is adott!
Az első videóban azt látjátok, ahogy készül a mű! :-D A másodikban pedig a fellépését nézhetitek meg! ;)



És a fellépés! :-D



Na, jó vicces, de tetszett, hogy nem kellett győzködni, hanem fogta magát neki állt, irt, aztán közönség, és kamera előtt, elő is adta! ;)
És nem cikizte ki senki, sőt meg is tapsolták! Más átutazni is fél a városunkon, ö meg kiállt Enying központjába és előadta magát! És túl élte! ;) :-D
(Remélem, nem köt ki szegény a napi szaron! Xd :-D Bár akkor legalább híres lenne! ;)


Készült egy rövid riport is Fazekas Petrával! Olvassátok el! ;)

Führinger Balázs -F-

-Szia Petra :)
Elmondanál magadról néhány dolgot, amit fontosnak tartasz? Például, hogy menni idős vagy, hol tanulsz, milyen iskoláid vannak, hol élsz, ilyesmi! :)

Fazekas Petra:
Szia Balázs! A 21. életévemet taposom és jelenleg az egyetemisták ingázó életmódját vagyok kénytelen követni. (már nem sokáig remélhetőleg). A középiskola -és a kitűnő tanárok- megalapozták azt, hogy a továbbtanulásban is a közgazdaságtan felé orientálódjak. A választható érettségi tantárgyam így természetesen az elméleti gazdaságtan lett emelt szinten, amit aztán jelesre értékeltek. Ez után egyenes út vezetett Győrbe..
A hétköznapokon Győrött vagyok elérhető, az ottani Széchenyi István Egyetem területfejlesztési közgazdász szakos hallgatója vagyok. Minden pénteket várom, hogy hazatérhessek. Furcsa, hiszen a két várost összehasonlítani nem lehet lehetőségek, szórakozás, vagy egyéb szempont alapján… azt hiszem ezt hívják úgy, hogy kötődés.

Führinger Balázs -F-
-Úgy tudom nem régen, még indulni szerettél volna a enyingi polgár mester választásokon. Elmondanád, hogyan jött ez az ötleted, és mi lett volna a kampányod tartalma?

Fazekas Petra:
Az egész onnan indult, hogy megtaláltam Enying egyik „stratégiai tervét”(az idézőjel használata nem véletlen). Érdemes rákeresnie bárkinek. Ajánlanám felkelés után, kávé közben- biztos a felébredés.
A politika igazából már egészen kisgyermek korom óta jelen van az életemben, sok végighallgatott beszéd, kampány, szórólapozás és aláírásgyűjtés van a hátam mögött. Az én baráti körömben 16 évesen nem az volt a fő szórakozás, hogy elmegyünk leinni magunkat, hanem gyakran eljártunk templomba, elmentünk önkéntesnek, aláírást gyűjtöttünk, ha annak céljával egyetértettünk, vagy spontán elmentünk szemetet szedni. (azt hiszem ez ma már inkább égőnek számít).
Úgy gondoltam, hogy ismerem a gazdasági összefüggéseket, nyitott vagyok az újdonságokra, érdekel a politika és szeretnék tenni valamit az itt élőkért… azt gondoltam miért ne próbálkozhatnék? (persze nem kergettem magamat tévhitbe.. tudtam, hogy ezen a választásokon valószínűleg még el sem tudnék indulni, csak szerettem volna megismertetni az itt élőkkel a nevemet, hogyha 8 év múlva esetleg újra megpróbálnám, akkor emlékezzenek rám).
A kampány teljes egészében egy számításokkal alátámasztott stratégiai terven alapult volna. Csak a számok.. semmi sárdobálás.

Führinger Balázs -F-
-Mi lett volna a legelső döntésed, mit meghoztál volna akkor, ha megválasztottak volna a város első emberének?

Fazekas Petra:
..ha eljutottam volna odáig, akkor az lett volna az első lépésem, hogy azt a tervezetet, amit elkészítettem, az összes emberrel megismertetem. (ha kell személyesen, minden házba bekopogtatva). E nélkül el sem lehet kezdeni semmit.
Konkrétan a legelső döntés nem tudom, hogy mi lett volna. Nem tudom biztosan, hogy az önkormányzat rendelkezik-e pályázatíróval, ha rendelkezik, akkor őt el kell küldeni mindenféle tanfolyamokra és továbbképzésekre, ha nincsen ilyen ember, akkor pedig mindenképpen kell egy szakember, aki betölti ezt a posztot. Gondoljunk, csak bele, hogy hosszútávon mennyire kifizetődő is ez. Nagyon fontos a megfelelő infrastruktúra kiépítése. Hogyan is várhatnánk azt, hogy egy komoly vállalat ideköltözzön, vagy ide telepítse leányvállalatát, amikor az utak nem megfelelőek, a szennyvíz csatorna pedig még nincsen kiépítve?

Führinger Balázs -F-
-Hogy próbáltad volna megoldani a kisebbségi problémát, mit tettél volna közbiztonság javulásáért?

Fazekas Petra:
Ez egy nagyon nehéz kérdés. Úgy gondolom, hogy ezt inkább „feljebb” kéne megoldani, mert mindenhol ez a probléma. Sok mindent figyelembe kell venni. Be kell látni, hogy akármilyen intézkedéssel próbáljuk integrálni őket, nem fog sikerülni. A cigányság külön kultúrával és külön nyelvvel rendelkeznek. Nem szeretnék nagyon mélyen belemenni abba, hogy van-e cigánybűnözés, vagy nincs, az a fontos, hogy lássuk a különbséget a két cigány között, hiszen nemcsak olyan emberek vannak köztük, akik kilós aranyakkal mászkálnak, lopnak, csalnak, lányokat futtatnak, vagy akár embert is ölnek.
A véleményem egyszerű: aki bűnt követ el, annak börtönben a helye, legyen a bőrszíne akármilyen. Azért gondolkozzunk el azon is, hogy az egymás ellen szítás kinek az érdeke? (oszd meg és uralkodj)
A cigányprobléma nem lokális probléma, ezért helyi szinten megoldani lehetetlen.
A közbiztonság érdekében néhány helyre térfigyelő kamerát szereltettem volna. (a rendőri és polgárvédelmi jelenlét mellé is szükséges)

Führinger Balázs -F-
-Miért adtad fel végül a küzdelmet a polgármesteri székért?

Fazekas Petra
Tisztában voltam azzal, hogy nem fognak megválasztani, csak egy kézlegyintéssel elintézi a legtöbb ember a dolgot. Arra gondoltam, hogy az ebbe belefektetett engergiát átcsoportosíthatnám különböző akciók szervezésére. Így közvetlenül, már most tudunk valamit tenni a városért.

Führinger Balázs -F-
-A legközelebbi választásokon újra jelölteted magadat?

Fazekas Petra:
Legkésőbb 8 év múlva

Führinger Balázs -F-
-Szerinted a mostani városvezetéssel, mi a legnagyobb baj? Hol rontja el? Írj róluk „szak” kritikát!

Fazekas Petra:
Átfogó kritikát nem szeretnék írni és nem is tudnék, mivel napra pontosan nem követtem a munkájukat. Amiben biztos vagyok, hogy az emberek nem kommunikálnak eleget a városvezetőkkel. (nem biztos, hogy ez az ő hibájuk, lehet az indoka egy általános érdektelenség is) Meg kell vizsgálni az okokat és konzultálni, konzultálni, konzultálni…

Führinger Balázs -F-
-Mi ez az új provokatív szervezet, mibe belefogtál? Mesélj, erről kérlek! Mi a rövid, és hosszú távú célja, kik vesznek benne részt, kiket vártok a mozgalomba? Kampányolj nyugodtan! ;)

Fazekas Petra:
Szeretnék idővel egy olyan szervezetet kialakítani, aminek legfőbb célja a figyelemfelkeltés. A mai nap úgy áll a dolog, hogy ez még egy baráti társaság kb 10 fővel. Enying manapság olyan, mint egy haldokló város, ahol igazából nem történik semmi sem, nincs semmi olyan, amire az emberek felkapnák a fejüket.
Tegyük fel, hogy állsz a buszmegállóban, és figyeled az embereket. Mit fogsz látni? Azt, hogy 20 emberből 15ember lehajtott fejjel fog végigmenni a főutcán.
Ezen változtatni kell.
Jelenleg az ötletek jogi hátterének nézünk utána.
Szeretném megkérni azon fiatal olvasóidat, akiket érdekel a dolog, hogy jelentkezzen nálam. Bármely közösségi oldalon megtalálható vagyok. (pl.: a Balázs ismerősei között)
.. ha figyelmesen nézelődsz az utcán, lehetséges, hogy pár fiatalt a napokban fogsz látni szemetet szedni.. na azok mi leszünk!




Nyomj egy Tetsziket, ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted! ;)




Osszátok meg cikkeimet IWIW, és FACEBOOK-> ÜZENŐ FALAITOKON, hadd jusson el eme cikk minnél több emberhez! ;-)
Író: Führinger Balázs –F-
Kattints a képre, és JELÖLJ BE (akár ismeretlenül is) Facebook-on, / vagy IWIW-en/ és emilben, IRJ levelet, vagy kommentáld a cikkeimet a Weblap ÜZENŐ FALÁN! ;)
Balázs Führinger

Névjegy létrehozása
Használd az ÜZENŐ FALAT,s ird le véleményedet a cikkről:
/Az ŰZENŐ FAL moderálásának a jogát fenttartom!.../








2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon jó lett ez a bejegyzés, gratulálok! ...és köszönöm:)
Petra

Unknown írta...

Szia Petra! Örülök, hogy tetszett! Sok pozitiv visszajelzést kaptam! ;)
Nagyon szivesen! ;)