Interjú Szikrával, és videoklipjeinek bemutatója...

Bevezető:
Sziasztok!
Olvassátok el Szikrával, az Erdélyben élő rapperel készült interjúmat! Erről az irásról tudni kell, hogy online készült, és Szikra irásban válaszolt a kérdéseimre! Szikra egyéniségéhez hozzá tartozik, hogy nem használ ékezeteket. Lehet néhol ez furcsa lesz, de nem hiszem, hogy zavarna titeket igy az sms, msn, meg az internet világában! :)
Előzetesben, hallgassátok meg Szikra, és Palej Niki legújabb közös számát. Minek a cime: Miért. Mi szerintem nagyon nagy durranás! Palej Niki-ről, és Szikráról tudni kell, hogy mindketten kampányoltak az "Életfogytiglani börtön bűntetést a gyermekeiket brutálisan bántalmazó szülőkre" cimű Facebook-os csoportom mellett...
Lássuk hát a videot! ;)



Nyomj egy Tetsziket! ;-)Ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted! ;)



És akkor a videó után olvassátok el az Interjút:

Führinger Balázs-F-
-Szia Szikra…
-Úgy tudom a becenevedet, a lobbanékony természeted miatt kaptad!
Ez miben nyilvánul meg? Hamar fel lehet talán húzni? : )

Szikra:

Igen. Koszonom,hogy feltetted ezt a kerdest, mert nagyon szeretek errol beszelni.
A muvesznev ugyanis, (nemcsak a zenei “szakmaban”) , velemenyem szerint, jo, ha valamit elarul az illeto szemelyrol, eloadorol. Legyen az a neve, beceneve, vagy a szemelyisegenek egy nagyon fontos jellemzoje.
Neha magam is elcsodalkozom azon, hogy mennyire konnyen kiboritanak egyes dolgok. Egyik pillanatban meg semmi bajom, aztan egy picit megemesztem magamban azt a bizonyos temat es hirtelen torok ki. Ez az evek folyaman a rapelesemre is kihatott. Vannak a januarban megjelent albumon is , a “Tundermese”-n is dalok, amelyek elegge nyugodt,kellemes hangveteluek, viszont ha jol megfigyelik a hallgatok, nem sokat “nyalaskodom” egy adott pillanatban kitorok. Minden dal szoveget es eloadasmodjat vegigkiseri egy bizonyos ironikus gondolatmenet, ironia-szal . Ez is a termeszetemnek koszonheto. Szeretek kiallni a jo mellett, es emiatt vagyok hajlamos az ironiara es a “pattogasra” is.

Führinger Balázs-F-
-Rengeteg zenéd, videód lelhető fel a youtube-on. Több fellépéses, és szerkesztett video, de nem rég készült egy olyan is, minek már van egy kis sztorija is…
Az emlékszem című videoklipre gondolok… Mesélj nekünk erről. Mi a sztorija, hogyan, hol készült, kinek az ötlete volt, kik a szereplői stb… :)

Szikra:

A videoklipp megszuletese Sanyezznek koszonheto. O meg a Siid hivtak meg most, nem reg az “Itthon! Egészségesen!” rendezvény keretén belul megszervezett buliba fellepni. A buli a nagyszalontai strandon volt es hat..aki kihagyta az banhatja!:D Nagyon nagy volt! Mi a fiukkal nagyon jol ereztuk magunkat es ugy velem a kozonsegunk is. Szanyezz a parti vegen eloallt egy nagyon jo otlettel, ami kb. Igy hangzott: “keszitettem nehany felvetelt rolad a buli alatt meg a pultoslanyrol. Ossze szeretnek vagni egy kis klippet az Emlekszem cimu dalodra, ha megengeded, majd eldontod, hogy tetszik-e a sztori, hogy szeretned-e ha felkerulne valahova.” Erre mar igy felkaptam a fejem. Mikor vegigneztem a klippet leakadtam. Tehat...hihetetlen az a parhuzam ami eszlelheto a ket lany munkassaga kozt. En, az mc lany, aki azert csinalom amit csinalok, mert szeretem ezt csinalni, anelkul, hogy valami haszon szarmazna belole, es a pultoslany aki utalja a munkajat, megis hajtania kell azert a “par baniert”.
Vegig kell nezni a klippet, megeri es koszonom meg egyszer Sanyezznek.



Nyomj egy Tetsziket! ;-)Ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted! ;)



Führinger Balázs-F-
-Te Romániában, Erdélyben születtél igaz? Milyen ott élni? Jobbak, vagy esetleg rosszabbak az emberek életfeltételei, lehetőségei, mint Magyarországon?

Szikra:

Hat figyelj... ebben az orult vilagban mindenhol nehez megelni, mindenhol nehez megmaradni tisztesseges embernek. Lehetne kezdeni az alapoktol: csinalhatnek felsorolast, hogy miert is van ez igy, hogy ki es mi tehet errol... a sok korrupt politikus meg rendor, az orult rendszer, vagy mas, de ebbe most inkabb nem mennek bele, mert orakig lehet errol temazgatni. Mindenhol nagy a gaz. Foleg az utobbi evekben.
Most ebben a pillanatban nagyon belefognek a Trianonos temaba, de ez az interju nem errol szol. Voltam mar parszor A Magyar Orszagban , lattam, hallottam dolgokat es ismertem meg nehany embert akik kint elnek, de csak annyit tudok mondani, hogy itthon Erdelyben vannak Magyarabb emberek, mint ott. Nagyon rossz erzes errol igy beszelni, lenyegeben a kintiek el sem tudjak kepzelni, hogy itthon Erdelyben mi tortenik velunk es hogyan eljuk mindennapjainkat. Ideznek Jegcsap es Kreck – Szivunkben nincs hatar cimu notajabol egy sort … “itt fa****opo magyar vagyok, odaat meg roman g**i” es a csunya nyers fogalmazas nem veletlen, tele van mar a hociponk.
En imadom Erdelyt, mert azt mondhatom, hogy Itthon Vagyok! Ezt nagyon kevesen mondhatjak el pld Magyarorszagon. Persze nalunk nehezebb, mert beszelnunk kell a roman nyelvet, ami tulajdonkeppen nem annyira rossz. Az ember ahany nyelvet beszel , annyifele embernek mondhatja magat. Van kint nalatok az a hiedelem, hogy itt mindenki roman es ha magyarul megszolalunk kest szegeznek a torkunkhoz..:)) Ez egy oltari nagy butasag! Erdelyben sok a magyar kozosseg, telepules, varos. Ne gondolja senki azt, hogy mindenhol verik egymast a romanok meg magyarok. Sajnos gyakori jelenseg, es sajnalatos. Viszont ezt is a politikusok hoztak ki a magyar es roman anyanyelvu emberekbol. Szoval megint visszatertem az egyik alapproblemahoz, a politikahoz, de hagyom is, dogoljon meg az osszes korrupt politikus aki haborut szit beke helyett.
En ugyanugy el fogok menni lazulni kozosen a roman spanjaimmal is. Szoval hiedelem ide oda, en es a korulottem levo emberek nem tartozunk a magyar<--->roman korokbe, mi jobban szeretjuk , ha csend es beke honol, ott ahol elunk, van igy is eleg haboru ami a Parlamentbol ered es kihat rank is.


Führinger Balázs-F-
-Fiatal korod ellenére, már elég tapasztalt, és elismert Mc.-nek számítasz a Hip-hop világában… Most 19 éves vagy, mesélj arról mikor és hogyan kezdted el a rappelést?...

Szikra:
Hajjjajj, azok voltak csak az evek!:) 11-12 eves lehettem mikor meghallottam az elso hiphop notat.:) Annyira emlekszem, hogy ultem a radio mellett es tancoltam ra, vagyis...bologattam..:D Ezutan mar rendesen kerestem kutattam a hiphop zenet. Bekerultem egy olyan tarsasagba, ahol csak a hiphop volt a tema es ott fuleltem, felszedtem minden infot. Elkezdett komolyabban erdekelni ez a dolog, egyre jobban pezsgett a verem,mikor meghallottam egy beatet. Na marmost..en muveszeti sulis voltam, zongoraztam meg enekeltem, szoval picit fura volt mindenki szamara, hogy rapzene igy meg ugy,meg ugyes kis csaj ,nem valo o egy ilyen mufajba meg dolgok:D De en mar akkor rajottem es hallottam soksok hiphop klasszikusban ,hogy milyen ugyesen lehet hasznositani a muveszetiben felszedett tudomanyt a hiphop-ban. 13 voltam, mikor az elso fellepesem volt:) Rettegtem..es soha nem fogom elfelejteni azokat az embereket, akik mindvegig mellettem alltak,batoritottak a startvonalnal. Akkori baratok es csaladtagok egyarant. A tamogatasuk nelkul nem kezdtem volna el es kar lett volna, mert ugy erzem, foleg a “Tundermese” utan, hogy boven akad mondanivalo a tarsajban.


Führinger Balázs-F-
-Voltak/vannak példaképeid, kikre felnézel, elismered a munkásságukat, esetleg a tevekenykedésük még alakítja is a zenédet, vagy legalábbis alakította?

Szikra:
Ez termeszetes. Ram leginkabb azok voltak befolyassal, akik akkoriban itthon tevekenykedtek. Maszkura muveszur, Rapszodik Pista, Community leginkabb, de voltak meg csapatocskak, akik sajnos valamilyen okbol kifolyolag szethulltak. Kar, pedig rengeteg tehetseg van itthon es egy kis osszefogassal nagyon nagyot lehetne dobni a Erdelyi rappen. Viszont akiknek mindent koszonhetek, azok a PotyautasBothee sracok. Veluk kb. 5 eve ismerkedtem meg, kiderult, hogy mindharman egy kornyekrol szarmazunk, aztan elkezdtunk kozosen dolgozgatni. Neha en kozremukodtem naluk, neha ok nalam , tamogattak mindenfele szempontbol: alapzenek, a dalok felvetelei, elkeszitesei, a “Tundermese”t is nekik koszonhetem. El tudom mondani, hogy ma mar egy olyan szoros kotelek alakult ki koztunk, ami tobb a baratsagnal..testvereimnek tekintem oket. A kozeljovoben nagyon nagy kozos projektjeink vannak, egesz albumok, videoklippek. Szal' orvendek, hogy megismertem oket, mert jol megy a kozos zenelgetes.

Führinger Balázs-F-
-Milyen lehetőségei vannak a mai világban egy Mc.-nek? Alapoztok még ilyenre, hogy lemez eladás? Vagy már nincs is értelme kiadni CD-t, s inkább a fellépésekre hajtotok?

Szikra:

Szomoru ezt mondani, de az van, hogy tamogatas nelkul nemigazan eri meg. Vagyis en szemelyszerint nem engedhetem meg magamnak. Terv resze volt, hogy a “Tundermese” az elso album leven netescucc lesz, mert tudtam, hogy amig nem ismernek addig nincs ertelme legyartani 100 peldanyt sem. A dolog, az bejott, mert az isteni internetnek koszonhetoen:D rengetegen szedtek le az albumot, es mind mind pozitiv visszajelzeseket kaptam. Viszont voltak emberek ,akik koveteloztek, hogy ok marpedig meg akarjak rendelni, meg akarjak fogni az albumot. Azoktol elnezest kerek, hogy nem valhatott ez valora...de csoro vilag van :D ez van. Volt ajanlat, hogy 100 darab legyartodik,nem is olyan dragan, de feltem beleugrani,es hat meg az a keves zse sem volt.. De ebbol tanultam es osztonoz arra, hogy felretegyek penzt, aldozatot hozzak,mert a hallgatoim megerdemlik es igerem,a kovetkezo album mar kezzelfoghato, erintheto lesz:)
A fellepesek azok nagyonis mennek, nagyon sok a meghivas ,kozben meg vissza is kell mondanunk parat(marmint en meg a P.B. Fiuk), hisz egyutt szoktunk eljarni partykra, es nekik a melo miatt nem mindig alkalmas. De altalaban elintezzuk, hogy mindenkinek jo legyen es megjelenunk a party helyszinen.:)
Führinger Balázs-F-
-Mesélj arról, hogy a civil életben mivel foglalkozol. Tanulsz még, vagy esetleg a zenélés mellett dolgozol is?

Szikra:
Most fejeztem a kozepsulit, keszulok egyetemre. Termeszetesen a zenen kivul foglalkozok mas dolgokkal is. Irogattam egy ifjusagi ujsagnal cikkeket, es ha elkezdodik az egyetem, ujbol elszeretnem kezdeni,szeretem az ujsagirast. Ugy erzem, hogy a stilusomnak koszonhetoen, ez egy nekem valo dolog. Fantazia kell hozza, meg kell tudni irni a frankot az olvasoknak, ha kamuzol az elobb utobb ugyis kiderul. Mivelhogy eddig a tanulason volt a lenyeg, nemigazan meloztam, szabadidomben irogatok, zenelgetek, meg lotyogok, lazulok a spanokkal...szoval jo elet van. De egyetem mellett neki kell hogy alljak valaminek, mert az nem olcso mulattsag.
Führinger Balázs-F-
-A fellépéseiden gyakran találkozhatunk a PotyautasBothee-val. Kikkel nagyon szoros, és régi barátságot ápoltok… Mesélj erről az együtt működésről. Miket köszönhettek egymásnak?

Szikra:
Igen, ez a kapcsolat valoban szoros , ezert emlitettem meg mar oket az interju soran, de akkor most bovebben.:)
Szekelyudvarhelyen suliztam, es az Utas baratnoje is. O akkoriban szervezgetett ilyen tancversenyeket es meghivtak a szervezotarsaikkal minden alkalommal fellepni. Mikor hazament Csikszeredaba, beszelt az Utasnak rolam, “el kene hivni ide a csajszikat fellepni egy ket party alkalmaval” stb... Ez igy is lett. Egyre gyakrabban kezdtem veluk egy buliban, klubban, rendezvenyen fellepni, es en is visszahivogattam oket, mikor olyan alkalom volt. Elkezdtunk kozremukodni egymas szerzemenyeiben, es hat teltek az evek, egy napon meg azon kaptuk magunkat, hogy amikor csak lehet egyutt logunk, mindent megosztunk egymassal, segitunk egymasnak, en mindig kikertem a velemenyuket mindenben, es hat ahogy mar emlitettem mindent nekik koszonhetek. Legjobb barataim lettek, fura hisz fiuk:) de mindigis jobban birtam a fiuk tarsasagat ,mint a lanyoket. Talan ez koszonheto a hiphop-nak is, ugyebar kevesebb nonemu szol hozza ehhez a temahoz, mint himnemu, szoval en mindig fiuparti voltam.:D ...meg szerencse...:))
Amint mar emlitettem, hamarosan uj cuccokkal allitunk elo ,igy kozosen. Erdemes figyelemmel kovetni.

Nézzétek meg akció közben Szikrát, és a PotyautasBothee-t!



Nyomj egy Tetsziket! ;-)Ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted! ;)




Führinger Balázs-F-
-Mesélj a legközelebbi terveidről! Merre láthatunk fellépni, készül e most új album, esetleg új sztorival rendelkező videoklip?

Szikra:

Igen , a kozeljovoben rengeteg uj cucc lesz lathato, hallhato. A sracokkal kozosen keszulunk ket videoklipp leforgatasara, ez meg is fog tortenni az elkovetkezo ket hetben. Nagyon komoly sztorijuk lesz a klippeknek, megeri majd megnezni. Max jovo ev elejen ki fog jonni a PotyutasBothee lemez, amelyen en is kozremukodok tobb dalban is. Hamarosan lesz egy kis Potyautas & Szikra lemez amelyben termeszetesen Botheekank is hallhato lesz, meg sok mas ugyes kozremukodo. A Szikra szolot ismet januarra tervezem, ugyanugy, mint az elsot , a “Tundermese”-t , 30-an meglepnem magam meg a hallgatoim, huszadik szuletesnapom alkalmaval. Ha januarra megsem jonne ossze, es csuszni fogok vele nehany honapot, egy meglepetes EP mindenkepp lesz.
A fellepesekrol mindig lehet tudni, mert meg vannak hirdetve altalaban, figyelmes kell lenni.

Führinger Balázs-F-
-Sok szerencsét kívánok a továbbiakban! Sok fellépést, s videoklipet! :)
Köszönöm az interjút, és azt is, hogy nem rég az „Életfogytiglani börtönbüntetést, a gyermekeiket brutálisan bántalmazó szülőkre” című csoportom mellé álltál és segítettél tagokat gyűjteni! :)
Szia Szikra…

Szikra:
Semmiseg volt, szora sem erdemes, a jo ugy erdekeben barmit...koszontem szepen a lehetoseget, beke!


Nyomj egy Tetsziket! ;-)Ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted! ;)




Osszátok meg cikkeimet IWIW, és FACEBOOK-> ÜZENŐ FALAITOKON, hadd jusson el eme cikk minnél több emberhez! ;-)
Író: Führinger Balázs –F-
Kattints a képre, és JELÖLJ BE (akár ismeretlenül is) Facebook-on, / vagy IWIW-en/ és emilben, IRJ levelet, vagy kommentáld a cikkeimet a Weblap ÜZENŐ FALÁN! ;)
/Az ŰZENŐ FAL moderálásának a jogát fenttartom!.../








Nincsenek megjegyzések: