Interjú egy Drogossal 29. rész Egy nyár a börtönben, és a benti orvosi ellátásról...


Bevezető:

Már rengetegen irtatok, hogy mikor jön az izgalmas sztori következő része, úgyhogy idejét láttuk véget vetni a nyári szünetnek, és egy újabb résszel elő jönni… :)

Riporter:
Szeva Mr.X…
Örülök, hogy újra folytathatjuk a beszélgetést! ;)
És ha már nyár van, szeretném megkérdezni, hogy milyen a nyár a börtönben?

Mr.X.:
Szeva Teso! :)
Én is örülök, hogy folytatjuk a sztorit!
Hogy milyen a nyár a böriben? :-S Hu...
Hát először is elmondom milyen fizikailag…
Kibírhatatlan. Hát ugye gondolhatjátok, hogy klíma nincsen, de még egy kis Tesco-s ventilátor sem…
A 13 személyes zárkán, csak kettő kis ablak volt, az is olyan 2 méteres magasságban. Sötétítő függöny nem volt rajta, tehát egész nap tűzött be a nap a zárkába. A levegőtlenség, s a forróság néha elviselhetetlen volt már. Az őrök, néha normálisak voltak, mert lenyitották az ajtón lévő kis nyílást, amit tátikának hívnak. Itt szokták beadni az ételt. Kinyitották ezt, és a folyosón az ablakokat, s így már legalább volt egy kis szellő.
Az udvarra sétálni, csak napi egy órát mehettünk le, de persze ott sem volt se egy fa, vagy más, minek az árnyéka alá beállhattunk volna…
Fürdés, csak kedden, és csütörtökön volt! Ez is csak 3 perc zuhanyzást jelentett… Aztán elzárták a vizet… A többi napon a zárkában kellett tisztálkodni…



Riporter:
Hogyan tisztálkodtatok a zárkában?

Mr. X.:
Először is volt egy kis vödör, amibe előtte zsír volt, olyan 5 literes lehetett…
Ebbe tettünk vizet.
Aztán belelógattunk kettő-három elektromos, merülő vízforralót, és gyakori kevergetés közben felmelegítettük…
Egy ilyen vödör víz, átlagosan 30 perc alatt volt jó meleg.

A zárkában, az egyik sarokban, le volt kerítve a wc…
Itt a wc tetejére tettünk egy kisebb lavórt, ebbe öntöttük a meleg vizet, aztán öntöttünk még hozzá hideget is…
A földre tettünk egy nagyobb lavórt, mibe bele álltunk… (Ez volt a zuhany tálca) Xd :-D
A wc-be fel volt akasztva egy nagyobb műanyag bögre… (Ez pedig a zuhany rózsa volt! ) Xd :-D
Evvel mertük a vizet a wc tetején található kisebb lavórból, s borogattuk magunkra… Szappanoztuk, aztán öblítés…
Amikor végeztünk, (kifogyott a kis lavórból a víz) akkor kinyitottuk a wc ajtót, és kiraktuk azt a helyiségből…
Aztán a nagy lavórban összegyűlt vizet, bele öntöttük a wc-be, majd a maradékot, mi félre ment, fellapátoltuk, és szárazra feltöröltük a padlót…
Aztán jöhetett a következő! Egy ember, olyan egy óra alatt végzett… Tehát, már délután el kellett kezdjük a fürdést, hogy estig végezzünk…



Riporter:
Nagyon rossz volt így?

Mr.X.:
Én szerintem sok mindent meg lehet szokni, és ez pont olyan volt, ami nem okozott nagy kellemetlenséget… A lényeg, hogy tiszták tudtunk lenni…
Első egy két alkalom még szokatlan, de aztán már jobb volt így tusolni, mint a rendes zuhanyzóban! Xd :-D
Itt legalább nyugi volt! Nem sürgettek, nem zárták el a vizet úgy, hogy még tiszta hab voltál, meg ilyenek!
Próbáljátok ki otthon, hogy milyen érzés 3 perc alatt megfürödni, meg hajat mosni… Milyen gyorsnak kell lennetek, ahhoz hogy időre végezzetek!

Riporter:
Most mennyi ideig zuhanyozol?

Mr.X.:
:-D
Hát olyan 15-25 percig! Xd :-D

Riporter:
Milyen odabent az orvosi ellátás?
Voltál beteg?

Mr.X.:

Beteg hála Istennek nem! Egyszer sem voltam még csak megfázva sem! Pedig télen nagyon hideg volt! De vigyáztunk a higiéniára, meg sok edzés, kaja, sok szellőztetés…

A fogaimmal voltak gondok! A jobb, és a baloldalon is lyukas volt.
Ekkor még a fogdán voltam.
Írtam egy kérelmet, hogy vigyenek ki a dokihoz, mert nem tudok rágni, annyira fáj…
Pár napon belül ki is vittek! :-D Addig szenvedtem…
Két rendőr kísért. Megbilincselve, és póráz a kezemen, mint egy kutyának.
Először Székesfehérváron a régi sztk-ba vittek, a Távírda utcába. Ott a doktornő, nem volt elkápráztatva, hogy egy bűnözőt visznek oda, így nem is akart ellátni…

Kitalált minden szart, hogy miért nem. A rendőrök mondták neki, hogy ez nem így működik! Kötelessége kihúzni a fogamat.

Leültetett minket! Azt mondta várnunk kell! (Senki nem volt se előttünk, se utánunk)
Fél óra múlva behívott, s megnézte.
Mondtam, hogy adjon érzéstelenítő injekciót. Húzta a száját, de adott.
Aztán egyből neki is akart állni!
Mondtam neki, hogy várjon már! Még nem is hat az injekció… :-S
Akkor ki küldött, aztán nem sokra rá visszahívott…
Mondanom sem kell, akkor se volt még annyira full elzsibbadva a fejem.
Leültem a székbe, ö oda jött, benyúlt a fogóval a számba, és egy határozott mozdulattal összeroppantotta a fogamat.
Az asztalra dobta a fogót, le a kesztyűt, és flegmán azt mondta az rendőröknek, hogy vihetik a szájsebészetre…

Kérdezték az rendőrök, hogy miért?
-Mert bele roppant a foga, és ezt ki kell vésni, és ehhez műtéti körülmények kellenek, s neki itt nincs meg hozzá a felszerelése…




Mentünk ki, és a rendőrök mondták, hogy már nincs idejük kivinni.
Mondtam nekik, hogy ne szopassanak már! Nem látják ez a hülye kurva, hogy kibaszott velem?! Alig adott be érzéstelenítőt, s annak a hatása is mindjárt elmúlik! Megfogok örülni a fájdalomtól holnapig…

Aztán rendesek voltak, mert végül kivittek az új sztk-ba, ez a régitől, olyan 5 km-re lehet.
Rengetegen voltak, de ide soron kivel bemehettem.
Egy idősebb férfi volt a doki.
Mondtam neki, hogy segítsen már rajtam, mert az a ribanc megszívatott.
Kérdezte, hogy mit csináltam, hogy ilyen fiatalon bilincs van a kezemen?!
Mosolyogva azt feleltem, hogy ez csak tévedés, ártatlan vagyok! Xd :-D
Nevetett egyet, s azt mondta, hogy mind ezt mondjátok! :-D
Aztán teli injekciózott úgy, hogy annyira lezsibbadt a fejem, hogy még a nyálam is folyt. Xd :-D

De olyan ügyesen kivéste a fogamat, hogy semmit nem éreztem belőle!
Rendes volt az öreg… :)

Hát ennyit a magyar egészségügyről! Ha civilbe mész is leszarnak, meg szívatnak! Hát akkor gondold el, mit csinálnak egy rabbal…
Mindenki retteg attól, hogy beteg lesz, de aki böriben van az még jobban, mert tudja, hogy bánnak vele a civil, vagy a Tököli rabkórházban… :-S

Riporter:
Hát igen… Ez szomorú… Pedig Ő nekik nem avval kéne foglalkoznia, hogy Te most bilincsbe vagy e, vagy nem.
A Hypokráteszi eskü, kötelezné arra, hogy mindenkin segítsenek.

Mr.X.:
Így van! Ráadásul, én még csak előzetesbe voltam, civil ruhában. Lehettem volna akár ártatlan is. Milyen jogon ítélkezik egy doktor felettem.
Rengeteg ember kerül be ártatlanul előzetesbe. Aztán van, aki egy évig is bent rohad, míg ki találják, hogy bocs. Tévedés volt… :-S
Nagyon sok ilyen van ám. Addigra oda a munkája, a spórolt pénze, a felesége… A gyereke megutálja, és szégyenéli. Akik pedig ismerték, örökre bűnözőnek tartják majd, hiába volt ártatlan…
Ha itt jártál, és érdekesnek, vagy tanulságosnak, esetleg jónak tartottad a cikket, légyszi Nyomj egy Tetsziket! Ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted! ;)


Ird le a véleményedet az Üzenő falra->

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia, sziasztok! Sajnos meg nem volt idöm a többi interjut elolvasni, csak ezt az egyet itt! Gondoltam reagalok ra! Iszonyat amit meg nem engednek maguknak az orvosok...
De sajnos ez külföldön sincs maskepp! En hasonlo cipöben jartam , es jarok is! Nekem sikerült 4 honapot elözetesben üllnöm nemetorszagban, es a parom meg a mai napig tölti kis szabadsagat! Az orvosi ellatas katasztrofa a banasmod sem különb!MIndenkinek aki megerdemli sok eröt es kitartast kivanok!