Egy 15 éves tini lány levele, miben tanácsot kért. Piszkálják a lányok suliba, és a fiúknál sincs szerencséje....

Szia...

Én egy 15 éves tini lány vagyok, idén kezdtem a gimit. Még csak fél hónap telt el, de már ellenséges velem és a legjobb barátnőmmel néhány lány. Nem tettem semmit, csak élek, mégis mindig szúrom valakinek a szemét. Eddig általánosban azzal volt mindenkinek baja, hogy szőrös vagyok, ezt megoldottam, erre pedig az lett baj, hogy véletlenül ott tanulok, ahol anya tanít. Erről én nem tehettem, csak ez az egy suli van a faluban. Valamiért mindig kipécéznek a lányok maguknak. Azt hittem új lehetőség lesz a gimi, de úgy érzem csak folytatása a szenvedésemnek. Mindenki azt mondja, hogy ne vegyek tudomást róla, de nehéz, ha minden héten kínos helyzetbe hoznak az egész osztályod előtt. Amikor ezen a bajom éppen túljutok, előbukkan a másik nagy "ellenségem", a fiúk. Sosem kedveltek, amikor megpróbáltam összejönni egy sráccal, mindig nem lett a válasz. Jó, nem vagyok túl sportos, sovány, és inkább az eszem az erősségem, de nem értem miért nem jön össze... Egyre kevesebb az önbizalmam, lassan úgy érzem összeomlok. A barátnőim próbálnak az unokatesómmal karöltve segíteni, de nem sok sikerrel. Anya szerint nem kéne aggódnom, hiszen még nagyon fiatal vagyok, de irritál a dolog, hogy minden filmben és könyvben ott a tökéletes szerelem... Lassan elgondolkodom azon, hogy feladom minden nőiességem, és teljes rock ruházatra váltok... Nem érzem esélyét a szerelemnek, sőt már magammal sem vagyok elégedett. Úgy érzem csak én vagyok az oka annak, hogy se fiúm, se valami sok barátom... Talán jó, ha 10 barátom van... Kicsit szeretnék kinyílni a világ felé, de félek, hogy valaki azonnal lecsap, és összetör.... Tudnál segíteni?
Előre is köszi!

Szia!

Hogy segíteni tudok e, azt nem tudom, de leírom a véleményemet erről a dologról…
Anyukádnak nem adok abba igazat, hogy nem kell vele foglalkoznod, mert még fiatal vagy… Igazából, a kor nem számit. Hisz a jelenben élünk, és a jelenben szeretnénk boldogok lenni! De a jövő boldogságért is a jelenben kell tenni, s küzdeni…
Megértem a problémádat…
Sajnos a gyerekek nagyon gonoszak tudnak lenni, de az a baj, hogy nem csak azok. Később a munkahelyen is mennek ezek a klikkesedések, és egymás kibeszélése, égetése… És bevallom neked, én mindig a, hogy is mondjam, menőbb rétegbe tartoztam a suliba is, meg az életben is. Szóval bevallom, én is szoktam szívni az emberek vérét. Persze csak viccből… Ahogy idősödök, kezdek rájönni, hogy ez nem olyan helyes, és kezdek róla leszokni… Legalábbis próbálok. De sajnos mindig lesznek olyanok, kik ha látnak egy kis fogást rajtad, azt meg fogják lovagolni… Érted mire gondolok? Szóval, ha támadási felületet adsz, annak nagyon nehéz ellen állni…
És nem is fognak…
És ne hallgass azokra, kik nyugtatni próbálnak, hogy ne törődj evvel, mert csak bunkók, meg te jó vagy így, meg stb… Jót akarnak Neked, csak nem jól…
Vegyük sorba a problémákat…
Kezdjük a leghúzósabbal…
Ami nem más, mint, hogy anyud ott tanít a sulidba… Ez igen is probléma. Nem tehetsz róla, de ez a diákok előtt nem mentség… Ez még egy nagy gimnáziumba is cink lenne, nem hogy egy vidéki kis suliba…
Olvastam facebook-on a falud nevét ahol laksz. Igazából nem tudom hova tenni a térképen! Sosem hallottam róla… DE biztos van a közelben egy másik gimi! Én Magyarország egyik legfejlettebb megyéjében élek, még is a 9-10 osztályt úgy tettem le, hogy buszra ültem, és oda-vissza napi 80-90 km-t utaztam a megye székhelyre… De volt aki 6 éven keresztül oda-vissza 120 km-t utazott… Pedig közelebb is lett volna suli! Mert az én kis városomba is volt gimi! Vagy mehettem volna siófokra is, az csak fele annyi út lett volna. De én és a többi több száz helybeli, a minőségre hajtottunk, és arra, hogy elérjük álmainkat…
Na, most biztos vagyok abba, hogy a falutoktól 40-50 km-re van, egy másik város ahol van egy gimi. Én azt tanácsolom, iratkozz át! Ezt évközben is megteheted… Először is anyuddal kell ezt megbeszélned, és meggyőznöd arról, hogy számodra ez az egyetlen járható út… Mert Te nem fogsz miatta szenvedni 4 évig… Mert a diákok ezt az anyud ott dolgozik témát, sosem fogják megunni! És nem is hibáztathatod őket ezért… Mert ha jobban bele gondolsz, tényleg cink! Anyud nem fog örülni ennek a dolognak, mert őneki biztos jó, hogy szem előtt vagy…
De hát légy meggyőző, s kösd az ebet a karóhoz! És ne hagyd magadat lerázni! Át fogsz tudni iratkozni, főleg, ha anyud, mint tanár felhívja a másik suli igazgatóját! Meg a mai világban, örülnek a diákoknak! Alig van belőlük!

Na, a másik probléma ugye a fiúk… Hát sajnos a fiúkat ebben a korban, de a későbbiekben is, elsősorban nem az eszed fogja érdekelni, hanem a külsőd… És, hát ezért sem lehet őket hibáztatni…
Egyszerűen csak az a dolgod, hogy megpróbálsz tetszeni nekik. És ez kisebb nagyobb erőfeszítésekbe kerül, de hosszú távon megéri… Ha látsz egy jó csajt a tv-be, ne hidd, hogy úgy született! Én is a testalkatomért, és azért, hogy tetszek a lányoknak, heti 5-ször, 1,5-2 órás kőkemény súlyzós edzést csinálok. Futok, felüléseket nyomatok, fodrász, divatos ruhák, én is diétázok, megválogatom mit eszek, és mikor, stb… Ezekért a dolgokért küzdeni kell! Nagy akaraterő kell hozzá, de ilyen az élet! Egy fiút nem nagyon hatja meg, hogy kitűnő vagy matekból, ha nem megy Veled büszkén végig az utcán, és szégyell a barátai előtt…
Szóval én azt tanácsolom, hogy kezdjél el sportolni, napi szinten futni, helybe a tv előtt. Csinálj felüléseket, ugrálj, guggolj, fekvőtámasz! Először csak keveset, és mindig picit többet! Iratkozz be valamilyen sportra. Kézi labda, foci, kosár. (Itt még barátokat is tudsz szerezni)
Evvel párhuzamba, menjetek el valami igényesebb kínaiba, vagy ha telik, akkor egy márka boltba! Előtte nézd meg az osztályba a menő csajok milyen stílusú ruhákat hordanak. És ne pont ugyan olyat, mert az is cink, de hasonló ruhákat vegyél! Öltözz divatosan! Nézegesd facebook-on a menő csajismerőseid fotóit, és lásd meg, hogy Te hozzájuk képest hol tartasz! És zárkózz fel!
A legokosabb az lenne szerintem, ha ebbe az években már maradnál ebben a suliba, edzenél, sportolnál, és divatban, sminkben, stílusban felzárkóznál a menő csajokhoz.
Aztán mikor már jó alakod van, (ez azért eltart 4-5 hónapig) meg jó cuccaid vannak, akkor jövőre irány az új suli. És ott ne mesélj majd a ciki múltadról! Indulj tiszta lappal…
Csak megújult stílussal, és külsővel menj át másik suliba, mert különben ott is találnak majd valamit mivel szívhatják a véredet! Nézd sokat magadat a tükörbe, és ne nyugtatgasd magadat avval, hogy Te ilyen vagy! Mindenki olyan amilyenné teszi magát! Menj el egy jó fodrászhoz, és mond, hogy csináljon valami divatos haj költemény a fejedre! És ne szólj bele milyen legyen! De ne valami vidéki szar fodrászhoz menj, hanem valami normális, fiatal csajhoz, aki vágja a témát! Menj el kozmetikushoz, esetleg kis szoli sem árt! Sport, és az ésszerű diéta nagyon fontos! (NEM AZ ÉHEZTETÉS! ATTÓL NEM FOGYSZ!!!)

Ezek miket leírtam csak az elején tűnnek ám annyira nehéznek! De hidd el, aki jól néz ki, az mind küzd érte! Max nem vallja be! Én is nem sokára kezdem az edzést! Nincs hozzá sok kedvem, mert nagyon fáradt vagyok, de ez van! Muszáj, hogy kerekedjenek az izmok! Mindig törekedni kell arra, hogy mi legyünk a legjobbak! ;-)

Kitartás, és sok sikert kívánok az új életed alapjainak a lefektetéséhez! ;)

Sok puszi…

Ha jónak tartottad a tanácsomat Nyomj egy Tetsziket, ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted egy korábbi irásomnál! Köszi... ;)


Führinger Balázs-F-

Nincsenek megjegyzések: