Interju egy drogossal.... 2. rész



Ma folytatom az interjúmat Mr. X-el.
Nagy örömömre, nem csak én találtam érdekesnek a beszélgetést! Már tegnap több emilt kaptam, miben néhányan, csalódásukat fejezték ki, hogy a legjobb résznél szakadt véget a történet! : )
Úgy elmerültünk Mr. X-el, a múltjának kivesézésében, hogy ki fogyott a boros üveg… Úgy éreztem, nem szabad itt megállni, s a születésnapomra, barátaimtól kapott vodkát, behoztam a hűtőből, mellé jeget, és sprite-ot, karikáztam még citromot is, és lecseréltem a boros poharakat, vodkához illőre. Tettünk egy két betűs kitérőt, aztán iszogatva, dohányozva beszélgettünk tovább! : )

Ezt a zenét hallgatjuk az interjú alatt, a füstös szobában, miközben ülünk, a kényelmes fotelban, vodka sprite-tot iszogatva...
Kint már sötét, s hideg van, de mellettünk a radiátor ontja a meleget...
A szobát, az éjjeli szekrényen található, kis lámpának a fénye világítja be. Ezt teszi még hangulatosabbá, a nagy tv-n látható, média lejátszó, színesen folydogáló plaginja...



Riporter:
Munka közben meséltem a kollegáimnak, hogy milyen jellegű a témával fogok foglalkozni a mostani írásomban, s hogy Veled csinálok egy riportot. Megkérdeztem néhány munkatársamat, hogy ha ez a mi beszélgetésünk egy talk show formájában került volna megrendezésre, s Ők lennének a közönség, és kérdezhetnének egyet Tőled, akkor mi érdekelné a legjobban személyüket?!
Több ember azt kérdeztem volna, hogy egy drogosnak honnan van minderre pénze? Meg, hogy miből él?
Felelnél erre nekünk?

Mr. X.:
Persze… Természetesen vannak drogosok, kik dolgoznak, s fizetésükből fedezik ezt. De ök., nem igazi függök, hanem az a fajta, aki fizetés után rááldoz 10-15 ezret néhány gramm fűre, meg egy két bogyóra, esetleg spuryra-> ez a speed utcai neve…
De ahogy jobban elmerülnek, ezt a hatalmas kiadást nem lehet fedezni másból csak bűnözésből…
Én, míg fiatal suttyó voltam, addig főleg lopásokkal foglalkoztam! Akkor nagy sláger volt a mobil telefon, miket egész jó áron el tudtam adni!
Ezért egyszer nagy bajba is kerültünk… Volt két, nagyon jó barátom, kikell együtt róttuk az utcákat. Ők, vettek 500 ft-ért, egy napos belépőt egy kondi terembe, hol az öltözőből behúztak kettő telefont… Ezt, egy fél napos kattogás után határozták el, végső kétségbeesésükben! Mindenképpen kellett a pénz, mert aznap, még nem szívtunk semmit! Délután kijöttek a szokásos helyre, hol minden nap, ugyanakkor találkoztunk. Hozták a két telefont, én egy órán belül elpasszoltam egész jó áron, aztán felkerestem egy dillert, s vettem tőle zöldet-> ez a fű, egyik utcai neve… Nagyon készre vágtuk magunkat! Annyi cuccot tudtunk venni, hogy még az éjszakába is kiszabadultunk bulizni! Ez egy hétköznap történt. Majdnem, hogy csak a szórakozó helyről mentünk suliba…
Mielőtt eladtam volna a telefonokat, előtte átnéztem, s láttam, hogy a gyors tárcsázásban, akkoriban elég komoly emberek nevei vannak elmentve… De hát így leszartam, mert kattogtam a cuccon!...
Egyszer csak csörög a telefonom, s a bandánkból, az egyik csaj hívott telefonon, hogy a haveromat kísérte haza, s a ház előtt várta pár nagydarab srác, és ütik a parkban, csináljak valamit!
Én elkezdtem rohanni hozzájuk! A gyalog 30 perces utat, megtettem kb.10 perc alatt! Rohantam, ahogy csak tudtam! Hogy miért, azt nem tudom, mert abszolút túl erőben voltak, s nem sokat tudtam volna tenni, de arra gondoltam, hogy a szövegem, majd megint kihúz valahogy a csávából!
De mire odaértem, a srác már jött hátúról a parkból, ömlött az orrából, s a szájából a vér, a csaj meg oldalról karolta…
Kérdezetem Tőle, hogy kik voltak azok fasszopók, kik ezt tették vele, meg mit akartak? Azt mondta, hogy az edző teremből jöttek! S a telefonok miatt kapott! Rájöttek, hogy csak ők lehettek, s kinyomozták hol lakik, s vallatták…
Kérdeztem tőle, hogy:
-Mit mondott?
Azt felelte:
- Semmit!
Mondom:
-Biztos???
-Persze-persze…
Felelte…
Tényleg nem mondott semmit! Bátor gyerek volt, vagy csak nagyon kész, s nem is érezte a fájdalmat, meg fel se fogta, hogy mi történt, bár nagyon remegett mire odaértem, pedig egy nyári este volt… Szóval azért bele tették a parát rendesen!...
Azt mondták neki, hogy Ö, meg a spanja kapnak egy hónapot arra, hogy kifizessenek x összeget, büntetés gyanánt tettükért. Arra már nem emlékszem mennyiről volt szó.
Rólam nem tudtak, mivel nem mondott semmit a srác…
Persze a pénz ezerszer megvolt, de ezerszer el is basztuk cuccra! : )
Aztán eljött a pénz behajtás napja! Akkor napokig bujkáltunk, míg végül meg lettünk, de mivel nem volt semmink, így csak a srácok ezüst ékszereit tudták lehúzni, meg egy két salátával megkenték őket… De nem volt olyan tré a helyzet, mert ép rottyon voltunk, s kidumáltuk magunkat, aztán látták, hogy pénzük, nem lesz belőlünk, így avval a pár vacak ezüsttel elballagva nyertek elég tételt! Mi meg felszabadulva röhögtünk rajtuk! : )
A poén az volt, hogy a zoknimban, el volt dugva egy gramm fű, mit utána el is verettük! : ) Ha ezt tudták volna a gyúrósok! : )

Szóval lopkodtunk… Emberektől, öltözőkből. Például diákigazolványokat, miknek a matricáját leáztattuk, s 2500 és 5000,- forint között tudtuk eladni! Ez jó volt nagyon, mert akkoriban, egy gramm fű 3000,- egy gramm spury 4000,- egy bogyó 2000,- forint volt! S egy öltözőből, legalább 5-öt össze tudtunk szedni! : )
Aztán, akkor ugye az elmaradhatatlan bolti lopások, miből már sportot űztünk, s akár hova bementünk, nem bírtuk ki, hogy ne hozunk el valamit! : )
Venni szinte semmit nem vettünk! Ha elfogyott a zselé, lementem az utcában található vianniba, s loptam egy dobozzal, ha fogrém szintén, ha új nadrág kellett, irány a pláza! Ami nagyon virágzott egy időben, az a napszemüveg business : ) Napi 2-3 szemüveget ellopva, s azt eladva, meg volt az aznapi drog betevőnk!
Ha az nem volt, hát volt a városba, egy előre eltervezett útvonalunk, mit végig jártunk napjában többször is!
Ezen az útvonalon matávos, nyilvános, pénzes telefonfülkék voltak találhatóak! Miket néhány cseles trükkel felnyomtunk! Ez azt jelentette, hogy az illető, ki ott akart telefonálni, betopta a pénzt, és az vagy fönn akadt, s nem tudott beszélni rajta, vagy tudott, csak a visszajárót nem adta ki a fülke! : )
Voltak nagyon zsíros napjaink, meg nagyon jól tejelő fülkéink! Volt olyan, hogy egy fülkéről leürítettünk 1000,- forintot is! De volt olyan nap, hogy csak néhány 20-as potyogott le, miből szálanként vettünk cigarettát, egy belvárosi kocsmába. Egy száll 25 forint volt!
Voltak nagy fogások is, mert miközben körutunkat róttuk, volt, hogy egy fülke ép foglalt volt mikor megérkeztünk! És mi az emberek nagyon rossz tulajdonsága?! Hát, hogy a készülék tetejére rakják a pénztárcájukat, s a mobiljukat! : )
Hát volt néhány olyan alkalom, hogy az illető olyan dühös lett, mert a fülke elnyelte a pénzét, hogy bele vert párat, s elrohant! Mi meg nem hittünk a szemünknek!... Ott ültünk a padon, s láttuk, hogy ott a nagy, vastag tárca a tetején! Egymásra néztünk, s rohantunk! Feltéptem a fülke ajtaját, elmartam a tárcát, s futás!!!!!! : )
Örömünk határtalan volt! Pénzt, s egy mobilt is találtunk! : ) A pénzt, egyből vittük a dillerünkhöz, s bevásároltunk. A telefont pedig másnap, jó pénzért el passzoltam, mi szintén nála landolt! : )

Akkor volt, hogy végső elkeseredésünkben, autóknak az ablakát bezúzva, szedtük ki a benne talált értékeket! Magnó, stb…
Ezt a módón tettük, hogy volt egy vidia fúró fejünk, mit neki koccantottunk az autó ablaküvegének, mi hangtalanul bepókhálósodott, s a könyökünkkel belökve szedtük ki belőle, amit találtunk!
Volt, hogy bepapíroztunk, ez az lsd utcai neve… Hívják még bélyegnek, meg tripnek is… S 10 órán keresztül csak mentünk a városban, vagy inkább rohantunk, és sorra törtük fel az erre alkalmasnak talált autókat! Még az újságba is bekerültünk vele! : )

Riporter:
Az lsd-nek milyen hatása van?

Mr. X.:
A bélyeg hallucinogén anyag, mit szintetikusan állítanak elő! Nagyon kemény drog, s az ember gerinc velőjéből élete végéig ki lehet mutatni!
A kedvenc kábszerem volt, mert azt beveretve legalább 12 órán keresztül intenzíven, nagyon súlyosan készen voltunk! Csodálatos dolgokat éltünk meg rajta, hatalmas erőt birtokoltunk használata alatt! Úgy éreztem, hogy ki tudnék tépni egy villanyoszlopot, s agyon tudnék vele verni bárkit! Mindent szépnek, s érdekesnek láttam tőle! Egy utcai jelző lámpa is olyan más, érdekes, s furcsa volt! Valahogy nem oda illő…
Mintha egy mesében léteztünk volna… Nagyon érdekes drog! S a legjobb, hogy hatása rengeteg ideig tart! Nem úgy, mint a fűnek, vagy az amfetamin származékoknak, miknek hatása, egy függő személynél, pár órásak csak…
Az Lsd-nél, fordulnak elő az igazi flashek, ( felvillanások) s csak ennél a drognál beszélhetünk flash back (visszatérő felvillanások) érzésről, mit a ember teljesen tiszta állapotában élhet át… Ez azért van, mert az embernek a gerinc velőjében lerakodva, néha, néha kifejtheti a hatását!
Hallottam egy történetet, mi vagy igaz, vagy nem… A sztori így szólt:
Volt egy manyus, ki bepapírozott, s autójával száguldozva az úton, azt hallucinálta, hogy a kormánya át változik kígyóvá, s megtámadja öt…A vezető, annyira megijedt, hogy elvesztette, a jármű felett az uralmát, s balesetet szenvedett… Az autó totál kár lett, de Ö megúszta… Ez annyira meg viselte, hogy soha többé nem fogyasztott semmilyen kábítószert….
Aztán ugyan arra autózott, rá 8-10 évre, s a környezet hatása, vagy ki tudja mi, előhozta az lsd-t, mi elkezdett dolgozni benne, s egy laza flash back alatt, azt halluzta, hogy a kormány, ismét kígyóvá változik, s megtámadja Öt. Szintén halálra rémült, s balesetet szenvedett, mit ugyanúgy megúszott, de a gyermeke, ki mellette ült, életét vesztette…

Riporter:
Pfuuu… Kemény sztori… Volt ez rátok nézve, kicsit is visszatartó erejű?

Mr. X.:
Abszolult nem…

Riporter:
Mekkora összegeket költöttél el, egy hónapban drogokra?

Mr. X.:
Hát, mikor már nagyon bele merültünk, akkor rengeteget…
Minimum napi egy gramm füvet elverettem, ez akkor már olyan 2500,- forintba került, ez egy hétre számolva olyan 17.000,- . Aztán a péntek-szombati amfetamin partik,összesen kerülhettek olyan 20.000,-be, aztán a napi egy doboz cigik minimum, az meg olyan 4000,- forintba egy hét alatt… Ez összesen 42.000,-

Riporter:
És ez akkor csak egy hét, igaz?

Mr. X.:
Igen… ez elosztva egy napra kb. 6000,- mi 30 napra számolva 180.000,-… Ez volt kb., a havi kiadásom drogra, 2002 környékén! 150-180 ezer…

Riporter:
Mennyi lehetett akkoriban egy átlag keresett?

Mr. X.
Hát a minimál bér akkoriban 40-50 ezer ft volt… Ebből érezhető, hogy ez mekkora összeg is volt valójában… Bár ma sem számit kevésnek…
És hát, ahogy komolyodtam, egyre szebb, s márkásabb ruhákat vettem magamnak! Nem akartam egy szakadt utcagyerek lenni! Egy csicska kis drogos… Ki akartam törni…
Mindig csodáltam a dillereket, kik annyi cuccot meg zabálhatnak, amennyit csak akarnak, s bármit megvehetnek! Szép ruhákba járhatnak, s tisztelet övezi őket…
Elhatároztam, hogy én is ilyen leszek…
Elegem volt a csóró életből! Abból, hogy mikor téli, tavaszi, nyári szünet, vagy 3-4 napos hétvégék voltak, nem volt hol aludjak, s pincékben kellett éljek!...
Volt, hogy minden balul ütött ki, s nem volt mit egyek napokig, plusz szörnyű elvonási tünetek kínoztak….
Elegem volt abból, hogy a suliban néhányan undorodnak tőlem, mert szakadt ruhákba jártam, mivel az összes jó cuccomat eladtam mikor megszorultam…
Volt, hogy büdösen mentem suliba, hisz pincében töltöttem a hajnalt, egy buli után, s onnan mentem suliba, még tök rottyon… Izzadtan, a dohos pince szagától áthatva…
Undoritó lehettem, s így utólag nagyon szégyellem magamat…. :-S

Riporter:
Milyen pincék voltak ezek? Kié? Meg, hogy néztek ki?

Mr. X.:
Ezeknek a kulcsát, a barátaim szerezték meg nekem! Panellakások pincéi voltak…
Az első ilyenben, 16 évesen aludtam… Mikor elzavartak a koleszból, egy 3 napos hétvége előtt, s nem volt hova menjek… Akkor találták ki a srácok, hogy az ö pincéjükben van egy ágy! Szereztek takarót, a barátnőm, oda adta a kis párnáját, min lehetett még érezni a finom illatát… : ) Aranyos volt! Amúgy Ö, sokszor kint is aludt velem!
Ez a pince elég sötét volt, kosz, s túlzsúfoltság jellemezte… Teli bogarakkal, meg csótányokkal… Volt, hogy arra ébredtem, hogy a hátamon mászik egy! Sosem felejtem el az érzést….. :-S
A lakok, egy ideig jól bírták az ott létemet, de végül mennem kellett! Pont nyári szünet előtt… Akkor egy másik haverom pincéjét kaptam meg, mi sokkal komfortosabb volt, s igazából nem is pince, mert az elsőn helyezkedett el, nagy ablakokkal rendelkezett, mitől jó világos volt. Nem lehetett büdöset érezni, s bogarak sem voltak… Kettő nagy szekrénnyel le volt választva nekem egy sarok, hol egy fotel meg egy ágy helyezkedett el, ahol aludtam. Itt húztam ki a nyarat…
Mikor a haverom anyukája, meg kis huga elmentek, akkor rá csörgött a mobilomra, hogy menjek fel… Akkor le tudtam zuhanyozni, meg ettem pár falatot…
Ha ez nem jött össze, akkor elmentem a média markt emeletén található wc-be, minek nem volt nagy forgalma, s ott mostam fogat, meg raktam rendbe a hajamat, meg ilyenek… Volt, hogy a barátnőmnél tisztálkodtam, vagy ettem… Szóval azért összehoztuk a dolgokat! : )
Itt töltöttem a tavaszi szünetet, meg a télit is! Amikor már elég hideg volt!... Mert hát itt ugye, nem volt fűtés…
17 évesen ott karácsonyoztam! A srácoktól kaptam egy kis karácsonyfát is! Meg sokan hoztak nekem sütit, meg kaját! : ) Életem egyik legszebb karácsonyát éltem meg, a körülmények ellenére!
A téli szünetig meg is úsztam, hogy ne bukjak le! Míg csak nem, karácsonykor jött le, a haverom anyukája, meg a kis húga, valami befőttért, a karácsonyi menühöz…
Én meg ott szundikáltam, egy át bulizott éjszaka után, úgy betakarózva, hogy még a fejem sem látszott ki, mert hát ugye nagyon hideg volt, én nekem meg meztelenre le kellett vetkőznöm, mert egy fullos, spurys éjszaka után, mikor olyan 8-10 órákat táncoltam, meg állás nélkül, hát a boxeromból is csavarni lehetett az izzadságot, s nem hagyhattam magamon, ne hogy megfázzak!
Akkoriban, így is a folyamatos köhögés jellemezte létemet… Melegbe, szinte sosem voltam, csak a discokban…

Szóval jött le a barátom anyukája, meg a kis húga! Hát mondanom sem kell, hogy nem kicsit ijedt meg! : )
A kis csaj, meg csak mosolygott… : )
Volt egy kis tréje a haveromnak otthon ebből, de rendes volt az anyuja, mert nem baszott egyből ki! De a téli szünet után, nem mehettem oda többet, így egy másik pincét kellett keressek!
Az egyik haveromnak, volt egy pincéje, mit egész jól kipofoztak… Volt tapéta, linoleum padló, ágy, fotel… Hát az egyik éjjel, a barátaim segítségével, át cuccoltam oda! Vittem a nagy batyukba a sok paplant, meg párnát! Xd : )
Ezt a pincét, havi 2000,- forintért béreltem…
Nem is lett volna vele semmi baj, de hát ez közel sem volt olyan fullos, mint az előző… Ez már alapsorban helyezkedett el… Büdös, dohos szag terjengett benne… Világítás nem volt, s ami a legnagyobb baj, hogy az ágy fölött 1,5 méterrel lévő, kettő kis ablakban, nem volt üveg! Na, hát ez így januárban, elég kellemetlen… :-S
Egy pokrócot raktunk oda, hogy a szél ne fújja be a havat…. :-S
Na, azokat az éjszakákat sosem feledem…
Nyárig lehettem ott, végül onnan is távoznom kellett…
Utána határoztam el, hogy elegem volt a csöves életmódból, kitörök ebből az egészből! Sokat gondolkoztam, terveket szőttem, s rengeteg mindent bevállaltam, s tettem az ügy érdekében…

Riporter:
/ Nem is álmodhatnék jobb riport alanyról! Tudja, mire vagyok kíváncsi, s csak mondja, mondja, szinte kérdeznem sem kell! Teljesen leköt, s élvezem, előadás módját, mi olyan jó, hogy valóságként tudom megélni történeteit. Szinte már ott voltam vele a pincében, s éreztem én is a büdöset. Még a hideg is kirázott, ahogy lelki szemeimmel láttam, az ablakon át, szállinkozó havat, mit a szél fujt be…
Legközelebb, avval folytatom a riport elmesélését, Mr. X, hogy tört ki, az utcagyerek létből, és meddig sikerült fel tornáznia magát!...
Ha itt jártál, kérlek nyomj egy TETSZIKET Te is!Ha a fotód ott van legelöl, akkor ezt már megtetted egy korábbi cikkemnél! ;-) -->



Osszátok meg cikkeimet IWIW, és FACEBOOK-> ÜZENŐ FALAITOKON, hadd jusson el eme tanulságos történet minnél több emberhez! ;-)
Író: Führinger Balázs –F-

Használd az ÜZENŐ FALAT,s ird le véleményedet a cikkről:
/Az ŰZENŐ FAL moderálásának a jogát fenttartom!.../








Nincsenek megjegyzések: