BEJEGYZÉS rész: INTERJÚ EGY DROGOSSAL 21.RÉSZ A börtön séta udvarán…


INTERJÚ EGY DROGOSSAL 21.RÉSZ!!! ;-)
A börtön séta udvarán…

Riporter:
Mesélj még a Rendőrségi fogdáról! Hogy találkozhattál a hozzátartozóiddal? Kiktől kaphattál csomagot?

Mr.X.:
Csak az írhatott nekem levelet, jöhetett látogatóba, vagy küldhetett csomagot, akit az ügyészség engedélyezett!
Első nap, kaptam egy papírt, mire fel kellett írnom, hogy kiket szeretném, ha engednék, hogy látogassanak!
Mivel a letartoztatásom éjszakáján, felhívtam a volt osztályfőnökömet, a Tanárnőt, hogy másnap keressen a Rendőrségen, így tudtam, hogy Ő, nem sokára jönni fog, ezért hirtelen, csak az Ő nevét írtam fel, mondom a többit majd ráér később… Már fáradt voltam, meg nem gondoltam, hogy ebből bonyodalom lesz később…
Hát pedig lett…
A Tanárnőt, egyből engedélyezte az ügyészség, s Ő hozhatott csomagot, írhatott levelet, s beszélőre is bejöhetett…
Ezen kívül, még két embert akartam felvetetni a listára! A volt gyámomat, s a volt barátnőmet, Babust -> róla majd később bővebben…
Meg is írtam pár nap múlva a kérvényt, min az ügyészség 1,5 hónapig ült, szóval, kb. 2 hónapon keresztül, az egyetlen kapcsolatom a külvilággal, a Tanárnő volt…

Amúgy beszélő, havonta egyszer van, és az is csak egy órás… Ha többen jönnek, akkor ez az egy óra osztódik, de egyszerre csak 2 felnőtt, és 2 gyerek jöhet…

Telefonon is csak avval beszélhetsz, kiket az ügyészség engedélyez! Velük is csak heti 6 percet, s csak akkor, ha van rá pénzed!
Ha több embert is fel szeretnél hívni, akkor a 6 perc osztódik…
Ez is úgy működik, hogy pl.: a fogdán, ott állt mellettem egy nyomozó nő, és fogott egy másik kagylót és hallgatta miről beszélünk, plusz, még magnóra is rögzítették!

A Bv.-ben, pedig egy Fatörzs Zászlós hallgatta, s rögzítette kit hívsz! És persze, számítógépen figyelte a számot, kit hívsz, s ha nem az ügyészség által engedélyezett számot hívtad, vagy olyat mondtál, amit nem szabadott volna, akkor megszakította a hívást!
A BV-ben is rögzítették a beszélgetést…

A fogdán, le volt lakatolva a telefon, egy külön kihallgató szobában, s csak a nyomozóknak volt kulcsa hozzá! A fogvatartott, hozzá se nyúlhatott, csak a nyomozó! Ő tárcsázott az ember helyett…

A heti 6 perc telefon, az engedélyezett kapcsolattartókra vonatkozik!
Ezen kívül, :
még heti 6 perc engedélyezett a telefonálásra! Ebbe a 6 percbe, csak az ügyvédedet hívhatod!

De ez a telefonálosdi, nem úgy van, hogy akkor telefonálsz, amikor akarsz! Reggel, kérvényt kell beadni írásban, hogy Te telefonálni szeretnél, s akkor azon a héten, valamikor majd sorra kerülsz!

Van, hogy elfelejtik, akkor újabb kérvény, újabb várakozás, aztán talán egyszer megkapod a heti 6 percedet…
Ha nem kerülsz sorra, akkor természetesen, nem vihető át következő hétre a 6 perc… :-S

Ha valakinek nincs pénze, akkor így járt… Nincs joga telefonálni… :-S Még az ügyvédnek sem… :-S

Csomag, havi 10-szer 5 kg érkezhet a fogvatartott számára! Ez egyedül Fehérváron van így! Más böriben, havi 2-ször 3 kg! :-S

Csomagot is csak az engedélyezett személy küldhet, s a BV-be, csak postai úton!
A fogdán, ha az engedélyezett személy beviszi személyesen, akkor beadják az őrök a fogvatartottnak…

Ha a csomag, akár csak 10 dkg-mal nehezebb, mint 5 kg, felbontás nélkül visszaküldik! Vagy, ha nincs ráírva rendesen a feladó, stb…

A csomagba, meg van határozva, hogy mi lehet!
-Nem lehet benne folyadék! Dobozos gyümölcslé, tej stb…
(Nehogy injekciós tűvel, alkoholt, vagy kábítószert fecskendezzenek bele!)
-Ugyanezen okból nem küldhetnek be narancsot, mandarint, vagy kivit sem!
-Édesitő tabletta beküldése is tilos, nehogy a doboz tartalmát kicseréljék drogra!
-Porcukor, kristálycukor beküldése, ugyan ezen okokból tilos!
-Tilos teát küldeni, nehogy a filter tartalma, be legyen keverve cannabissal!
-Tilos dohányt, cigarettát is beküldeni, ugyanezért!
-Tilos romlandó árut is beküldeni…
-És persze, tilos mobil telefont, mp3-at, mp4-et, magnó kazettát, cd-t, vagy ezen dolgok lejátszására alkalmas eszközt beküldeni!
(Nehogy így üzenjenek, a bűntársaiknak kintről a bűnözök!)
Csak a sima rádiót engedélyezett!...

Amiket TILOS beküldeni, azokat, ha van a benti számládon pénz, akkor a Fogdán, megvetetheted a konyhás nővel, ki heti egyszer megy ki az Auchanba, de meg van szabva, hogy heti hány forintértékbe vásárolhatsz!

A BV-be, pedig van egy kis szoba, mi be van rendezve boltnak, ahol ásványvizet, tartós tejet, dohányt, kávét, s mindenféle dolgot lehet kapni, ami nem romlandó, és nem kábító hatású készítmény!

A BV-be, 2 hetente lehet felmenni ebbe a boltba, és ott egy havi keret van meghatározva! Ez a keret, a mindenkori minimál bér harmada! Tehát most kb.: 28.000,-

(Ez amúgy bőven elég!
Én nem kávéztam, s nem is cigiztem! Védelmi pénzt sem kellett fizetnem, kaptam csomagban kaját, és telefon kártyát, a börtön koszt is elég volt, és ezen kívül a gazdag zárkatársaim is elláttak kajával, szóval én, alig költöttem el, havi pár ezer forintot ebben a kis boltban…)

De mindig felmentem én is, mikor lehetett! Egy azért, hogy ki mozduljak a zárkából, kettő, mert viszont a zárkatársaim, annyi mindent vettek, hogy segítenem kellett nekik cipekedni!

Riporter:
Ti nem jöhettetek ki a zárkából soha?

Mr.X.:
Én, előzetesben voltam! Az előzetes, a legszigorúbb fogva tartás!
A besorolása:
Szigorított fegyház…
Itt nem hagyhatod el a zárkádat, csak, napi 1 óra séta, heti kétszer 3 perc zuhanyzás, heti 6 perc telefon, havi egy óra beszélő, és csomag átvétel ideje alatt…

Persze, én ennél jóval többször hagytam el, néhány befolyásos zárkatársam segítsége miatt, s mert megtanultam a benti élet fortélyait! ;-)
De erről majd később! ;-)

Riporter:
Ti kaptatok rabruhát?

Mr.X.:
Nem, mert az előzetesbe, még a saját ruhába lehetsz! Egészen addig, míg el nem lopják Tőled a zárkatársaid! Xd :- )
Ha nincs szerencséd, s egy agresszív manyussal tesznek össze, akkor nem sok göncöd marad, vagy ha nincs, aki vigyázz Rád!


Riporter:
Rád vigyáztak?

Mr.X.:
Nekem hatalmas szerencsém volt, mert rám többen is vigyáztak, s nem kis emberek…

A fogdán, összebarátkoztam azokkal, akikkel első nap összeismerkedtem, s utána is még két öreg sittessel, kik már a fogdán sok mindent elmondtak, hogy mit csináljak, ha átszállítanak a BV-be!

Nagyon féltem az átszállítástól!
Őket, mind előbb átvitték, mint engem, s mikor búcsúztunk el egymástól, mind mondta, hogy majd kérjem magamat nem dohányzó zárkába, és mivel az egész BV-ben, csak kettő ilyen zárka van, valószínű, hogy Ő ott lesz abba, amelyikbe engem raknak!

Ezen kívül, az ügyvédem is beszélt az egyik védencével, aki egy Fehérvári drog kartel feje volt, hogy figyeljenek rám…

Plusz, mázlim volt, mert hát minden börtönnek van egy vezére! Akitől mindegyik rab fél, s tiszteli! De nem csak a rabok, hanem az őrök is úgy ugráltak, ahogy Ő fütyült…

Na, ezt elmesélem! Xd : -)

Ezt az embert, kintről már ismertem hírből. Előttem nem sokkal került be…
Szóval, kezdem az elejétől:

Mikor átszállítottak a BV-be, akkor a felvételizésnél, pont találkoztam azokkal, akikkel összehaverkodtam még a fogdán, s mondták, hogy hányas zárkába kérjem magamat.

Szerencsém volt, mert az őrök nem geciztek, s oda tettek…

Amikor bementem a zárkába, mindenkivel lekezeltem, bemutatkoztam, s a kaját, mit a fogdán összegyűjtöttem a beküldött csomagokból a 3 hónap alatt, (keksz, gyümölcs, csokik, chipsz stb.) kitettem középre, a nagy asztalra, és mondtam, hogy vegyen belőle mindenki!...

A zárka először túlzsúfoltnak tűnt! Viszonylag kis szobát kell elképzelni, benne 13 kigyúrt emberrel. Az emeletes ágyak egymás hegyén, hátán, s nem csak 2 szintesek voltak, hanem 3! A hely takarékosság miatt…
Középen egy hosszú asztal. Körülötte 13 stoki (ez egy kis, háromlábú vas szék, minek nincs háttámlája. Kurva kényelmetlen!
A falon 3 csap volt, a wc sarokba lekerítve téglával, (ez nagy szó, mert máshol, vagy csak egy függönnyel van, vagy semmivel! :-s…)
Ezen kívül, volt a falon 13 szekrény! Hogy mekkorát kell elképzelni?!
Kb. akkorát, hogy 3 cipős doboz elfért volna benne… Szóval nem sok hely volt! Az ágy alatt tároltuk a ruháinkat zsákokban…
:-S

Na, mikor beléptem a zárkába, tudtam mit kell tennem, (kezelés, bemutatkozás, kaja ki az asztalra, elmondani honnan jöttem, s hogy miért csuktak le…)
Ez meg is történt!

Látták, hogy kicsit riadt fejet vágok, s a fogán szerzett barátaim megnyugtattak, hogy nem kell paráznom…

Megkérdeztem melyik ágy lehet az enyém?!…

Mindenki, egy alacsonyabb, de kigyúrt, 30 év körüli srácra nézett! Ebből vágtam, hogy innentől kezdve hozzá kell beszélnem, mert ő zárkán belül a főnök! Őt nevezzük el Mr. K.-nak…

/Riporter (megjegyzése) ->
„Mr.K.” Nem a valós személy nevének a kezdő betűje, hanem az ABC, egy általam választott tetszőleges betűje, s így lesz az összes elnevezéssel, kikről Mr.X, a továbbiakban beszélni fog! Szóval, főleg a Rendőröknek üzenem, hogy nem érdemes benne logikát keresni, de ha ráérnek, akkor csak rajta! Xd :- D /

Mr.X. (folyt.köv.) ->
Mr.K. egy hatalmas összegű csalásért volt előzetesbe! Az összegéről annyit, hogy a mostani lottó nyeremény, 4 szerese! ;-)
Nézzetek utána, ezen a héten mennyi volt az 5-ös lottó főnyereménye! Xd :- )

Mr.K, nagyon sok embert ismert, s a börtönben, a 2. legbefolyásosabb embernek számított, mind a rabok, mind az őrök körében!

Mr.K. egy elég gyanakvó ember volt...
Kijelölt egy ágyat, a második szinten.

Aztán leültetett az asztalhoz, s miközben a kajámat ette a többiekkel, kérdezősködött. A későbbiekben, rájöttem, hogy ez a szokásos protokoll, mert minden újonnan érkezőnek, hasonló kérdéseket tett fel…

Ezek egy részére válaszoltam, egy részére nem. Tudtam, hogy itt még jobban oda kell figyelnem mit válaszolok, mint a rendőrségen, mert nem bízhatok senkibe, meg, ha rosszul válaszolok valamire, vagy rossz hang nemben, akkor kiverik a fogaimat…

A beszélgetés elhúzódott! Mr.K. elemébe volt, de estére úgy tűnt, átmentem a vizsgán, mert oldódott a hangulat, s elővették a saját kajájukat. Nagy sütés, főzésbe kezdtek, pontosabbam egy fiatal srác, s Mr. K., utasította, hogy szolgáljon ki engem is!
Meg lett terítve a részemre, s többszörösét kaptam vissza pár vacsora alatt, mint amit én kiraktam az asztalra aznap délután!

Sok ember elrontja a belépését… Van, aki még annyit sem tud mondani, hogy szevasztok, de ha mond is, nem megy körbe lekezelni, és bemutatkozni, s nem rak ki az asztalra valamit… Ez fontos! Persze, csak ha van mit kiraknia!

A mi zárkánk, ebből a szempontból normális volt, mert ha olyan jött, akinek megfelelő volt a belépője, de látszott rajta, hogy nincs semmilyen, mert még nem kapott csomagot, stb, annak Mr. K. utasítására, lett adva étel, ital, mosószer, stb…

A kezelés, bemutatkozás nem csak attól van el várva, aki fiatal, s hozzájuk képest vékony, mint én voltam, hanem a nagydarab, idősebb gengszterektől is!
Sőt, talán főleg tőlük! Hisz a tisztelet, nagyon fontos!

És egy újonnan érkező, sokszor meg akarja dönteni az addigi zárka főnők hatalmát, így mindig feszült a hangulat ilyenkor.
Vagy azért, mert balhé lesz, vagy, mert gyanakszunk rá, nem e wamzerkodni tették be!
Sok idő, mire megbízunk benne, s elfogadjuk!

Nálunk nem volt stressz, hogy balhé lesz, mert Mr.K. poziciójára nem volt jelentkező, nem akarta senki megdönteni a hatalmát! És nem azért, mert erős volt! Hanem mert befolyásos! S ha valaki be is próbálkozott volna, a többiek kiálltak volna mellette! Köztük én is!...

A hónapok alatt egész megerősödtem, meg hát kaptam bent a kiképzést rendesen, szóval azért ért volna valamit az én oda állásom is, meg igazából sokat is köszönhettem neki, hisz a szárnyai alá vett a böriben...

Mr.K., már az első pár napban segített, mikor Mr.RF., a börtön feje, a szellőzőn keresztül kiabált át, hogy menjek le sétára!

Ez parának számított, hisz ha valakit név szerint hivatott, annak az nem jelentett jót!

Hát nem kicsit remegtem, mikor mentem le az udvarra!...
Mr.K., a számba rágta, hogy kell viselkednem, s hogy végig mellette legyek majd a séta udvaron!
Aznap, mindenki lejött a zárkából, s oda kísértek a találkozóra, jelezve a börtönnek, hogy a zárka ki áll mellettem…

(A börtön kétszintes, és a zárka ablakai, a séta udvarra néznek! Egyszerre, az egy órás sétára, csak egy szintet engednek le, közben a másik szint az ablakokban lóg, s figyeli az eseményeket…)

Mr.RF, már lent várt engem az embereivel a séta udvar sarkában, a többi rab, pedig libasorba sétált körbe-körbe…
Az udvart ne képzeljétek el olyan nagynak! Mint egy fél kosár pálya. Egyszerre, kb. 75-100 embert engedtek le…

Odamentünk Mr.RF-hez, s a bandájához! Elöl mentem én Mr.K.-val, utánunk a többiek, lazán, csukja a fejen, szotyizva, meg stb…

A két banda barátságosan, a tiszteletet megadva kezelt egymással…
(Mr.RF zárkája után, Mr.K. zárkája volt a legbefolyásosabb a börtönben… )
Mr. RF., először ellenségesen lépett fel velem szemben! Ideges volt. Mint utóbb kiderült nem rám, valami kinti dolog baszta fel, de rajtam lett volna levezetve, ha Mr.K, nincs ott!

-„Így szólt Mr.RF-hez, hogy:
-„ugyan hagyd, Ő a fiam! Jó kis gyerek!... Ne bántsd...”

Ha egy rab a másiknak úgy mutat be, hogy a fia vagy, az azt jelenti, hogy az Ő védelme alatt állsz, s egyben kezességet is vállal érted! Ez nagyon nagy szó, mert ha be akarnak támadni, lehúzni, vagy bármi, akkor neki kell megvédenie téged! Ez becsületbeli ügy, mert ha nem teszi, s előtte a fiának hívott, akkor csorbul a hatalma!

Szóval, sokszor, ha a börtönös apáddal van gondja valakinek, nem őt kóstolja be, hanem Téged, ez által próbára téve Őt!

Hát, én nekem nem volt ilyen problémám! Senki nem akarta bekóstolni Mr. K., már csak azért sem, mert Ő meg Mr.RF. Védelmét élvezte!

Mr. RF. megnyugodott, miután Mr. K. kiállt értem! Ezután kérdéseket tett fel!

Akkor már igaz, hogy fehérváron laktam, de előtte, ott éltem, ahol Ő született, s lakott!

Ez kiderült akkor, mikor kérdezte, hogy tudom e ki ő?!

-Azt feleltem persze!
-Azt kérdezte, hogy Mr.K. mesélt rólam?
-Nem, már kint is ismertem hirből!
-Kitől hallottál rólam?-Kérdezte…
-Nem mondtam nevet, hanem elmondtam, hogy az Ő szülő falujából jöttem fel Fehérvárra!
Elmeséltem miket tudok róla, s szem látomás tetszett neki, hogy sztárolom! Tegyük hozzá, volt is miért…
Megemlítettem neki, hogy a Fogdán együtt ültem a jobb kezének számító, idősebb rabbal, kiről már meséltem Nektek!...

Kérdezte, hogy mi van vele, hogy bírja?!

Mondtam, hogy bírja! Kemény manyus! Sokat tanultam Tőle, és sokat segített!

Örült, hogy hallott a barátjáról, s hogy jól van! Aztán elkezdte veregetni a vállamat, s azt kezdte el mosolyogva kiabálni, hogy akkor Te a földim vagy! : -)

„ A Földim!”

Mondta még egyszer hangosan, hogy mindenki hallja…

A Földim kifejezés is nagy szónak számit, főleg egy olyan kaliberű embertől, mint Mr.RF.!
Kisebb kifejezés, mint a fiam megszólítás, de a börtönnek jelezte, hogy elfogadja a jelenlétemet, s a nem tanácsos engem kóstolgatni!

Mr.RF.:
Jól van öcskös, menjél sétálni, aztán megfogta Mr. K. vállát, s mondta, hogy jöjjön, mert beszélni akar vele… Félre vonultak, nekem pedig szóltak a zárkatársaim, kik a beszélgetés végét várták, hogy menjek velük sétálni!

Mr.P, és Mr. R. közé álltam, a zárka tárasak pedig mögöttünk jöttek, s így róttuk a köröket a séta udvaron, míg le nem járt az egy óra… Evvel jelezték a többieknek, hogy a barátjuk vagyok, s kiállnak értem.

Mr.P., azaz ember volt, akihez a fogdán elösszőr betettek! A nagydarab, kopasz 30-as manyus, ki jógázni tanított.
Vele kb.1,5 hónapig voltunk a fogdán zárkatársak, aztán átszállították a Bv.-be!

Mr.R.-t, akkor tették be a fogdára, mikor Mr.P.-t, átszállították a BV-be.
Mr.R.-rel, olyan 1 hónapig voltam egy cellába a fogdán, s egész bent létem alatt, Ő volt a legjobb barátom!
Őt, egy héttel előbb átszállították át a Bv-be, mint engem, s mondta, hogy várni fog…

Riporter:
A következő részben, Mr.X. Folytatja a sztori elmesélését! Arról milyen volt a Fogdás, és a Bv.-s élet, s Mr. R.-ről is beszél, ki egy nagyon érdekes személyiség volt, s nagyon jó barátja lett! ;-)
Legyen szép hétvégétek, s jövő hetetek! Vigyázzatok magatokra, s egymásra! ;-)
Csumi…

Nyomj egy Tetsziket, ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted egy előző cikkemnél! ;)



Osszátok meg cikkeimet IWIW, és FACEBOOK-> ÜZENŐ FALAITOKON, hadd jusson el eme tanulságos történet minnél több emberhez! ;-)
Író: Führinger Balázs –F-
Kattints a képre, és JELÖLJ BE (akár ismeretlenül is) Facebook-on, / vagy IWIW-en/ és emilben, IRJ levelet, vagy kommentáld a cikkeimet a Weblap ÜZENŐ FALÁN! ;)
Balázs Führinger

Névjegy létrehozása
Használd az ÜZENŐ FALAT,s ird le véleményedet a cikkről:
/Az ŰZENŐ FAL moderálásának a jogát fenttartom!.../








Nincsenek megjegyzések: