BEJEGYZÉSEK rész:-> INTERJÚ EGY DROGOSSAL 20.rész /Élet a börtönben.../


INTERJÚ EGY DROGOSSAL 20.rész!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/Élet a börtönben.../

Hello, Hello! : ))) Újra itt vagyok, s jön az Interjú egy Drogossal 20. része! ;-)
-->

Riporter:
Szóval akkor jól kijöttél a cella társaiddal?

Mr. X.:
Igen! Nagyon jól! Pedig, mielőtt betettek volna a zárkába, nagyon féltem attól, hogy mi lesz, de hála Istennek semmi para nem volt! Idézőjelbe téve, de jól teltek a napjaink!

Reggel 6-kor ébresztettek minket, bekellett ágyazni, és vártuk a reggelit.
Hála Istennek, az első napi kellemetlen élmény után, a kajával semmi probléma nem volt! Sőt! Elmondhatom azt, hogy a reggelitől az ebéden át, a vacsoráig, nagyon finomak voltak, s a mennyiséggel sem volt probléma! Menet közben megtanultam, hogy mindent meg kell enni! Amúgy sem voltam válogatós, de a böriben, még inkább minden evővé váltam! : )

Szóval, a kajával nem volt probléma, meg aztán a tanárnő is minden héten hozott nekem édességet, gyümölcslevet, sajtokat, szalmáikat, stb…
Plusz, minden héten, szerdán, a konyhásnő, ki ment az Auchan-ba, és előtte beadott minden zárkába egy papírt, hogy ki, mit szeretne a boltból!
Mindenkinek volt a fogdán egy számlája, s akinek volt rajta pénz, annak ez a kedves hölgy, megvette azt, mit szeretett volna.
Nekem is volt rajta pénz, sőt a zárkatársaimnak is, akik alapba is jó módúak voltak, szóval 3-an, akkora kajálásokat szoktunk rendezni, mint a királyok! Xd ;-)
Összedobtuk, amink volt, így mindenki hozzájutott mindenhez! A gyümölcstől kezdve, az édességig!

Reggeli után pihentünk egy kicsit, aztán neki álltunk kitakarítani a zárkát! Kértünk be felmosót, hypot, stb-t.

Aztán letörölgettünk mindent, felsöpörtünk, ki hypoztuk a wc-t, felmostunk, meg ilyenek…
Nagyon odafigyeltünk a higiéniára! Mert még kint sem jó betegnek lenni, nem hogy bent! Egy ilyen zárt közösségben hamar terjednek a fertőzések, de hála Istennek, a bent töltött idő alatt, még csak megfázva sem voltam, pedig nem volt egy komoly fűtés rendszer, de erről majd később! : )

Miután kitakarítottunk, neki álltunk sportolni! A fiatal, nagydarab zárkatársam jogázott. Először hülyeségnek tartottam, meg lehetetlennek, hogy megcsináljam azokat a pózokat, miket Ő, de a sok fekvéstől fájt a hátam, s mondta, hogy próbáljam meg! Higgyem el, segíteni fog! Hát elkezdtem csinálgatni én is, s a végére egész jól belejöttem…

És valóban segített! Olyan jól ellazította az izmaimat, s az ízületeimet. S a derékfájásom is tényleg elmúlt. ;-)
Az egy órás gyakorlat végén, volt egy 20 perces meditáció féle, mikor a földre leterítettünk egy nagy törülközőt, s hanyatt lefeküdtünk rá!
Ellazítottuk magunkat, s becsuktuk a szemünket… Csönd honolt az egész zárkában, s a lényege az volt, hogy megpróbáltuk magunkat elrepíteni a fogdáról… Elképzeltünk egy szép, nyugodt, kellemes környezetet, hol szívesen lettünk volna!

Kiszálltam a testemből, s kirepültem a zárka ablakán…
S csak repültem, s repültem szabadon…

Egészen a Tóvárosi rétig! Mindig oda képzeltem magamat valamiért. Régen, nagyon sokat lógtam ott, a haverokkal, vagy a barátnőmmel. Szerettem azt a nagy mezőt. Kint feküdni a fűbe. Olyan nyugodt volt.
Szabadulásom napján, egyből ki is mentem oda, két haverommal, sétálni egy nagyot… : )
Élveztem ahogy a nap süti az arcomat, s a tavaszi szellő, kifújja a börtön szagát a testemből…

…A meditálásból visszatérve, megnyugodva, felfrissülve, megtisztult aggyal, s lélekkel vártuk az ebédet.

Miután megkajáltunk, lepihentünk, aztán sorba engedték ki a zárkákat a zuhanyzóba.

Riporter:
Hány fősek voltak a zárkák?

Mr.X.
Itt a Rendőrségi fogdán, a mienk volt a legnagyobb! 4 férő helyes. De talán egyszer volt csak teli, míg ott voltam… A többi pedig 2-3 személyes volt.

Riporter:
A fogda és a börtön, az két különböző dolog. Igaz?

Mr.X.:
Igen! A fogda, a rendőrségen van. A mai törvények szerint, már csak 3 napig lehet ott tartani egy embert! Az ember jogi aktivisták, harcolták ezt ki, mert hát olyan, mint egy patkány lyuk…
Még a fehérvári egész tűrhető, de a többi nagyon gáz…
Az én időmben, még ez nem volt beszabályozva, s én 3 nap helyett, 3 hónapot voltam a fogdán, de ez még semmi, mert volt, aki 1-2 éve ott töltött! :-S



Riporter:
Miben különbözik a fogda a börtöntől?

Mr.X.:
Hát ugye a fogdán például nincs konnektor a zárkában, ezért nem tud az ember főzni, vagy Tv-t nézni. Tv, abszolút nincs is a fogdán!

Akkor a zárkák, nagyon picik. Az ablakok magasan vannak, csak bukóra lehet nyitni őket, s sűrű szövésű ráccsal van eltakarva. Plusz, szúnyogháló, s ezen felül még le is van fóliázva az ablak, ha netán bakot tartunk egymásnak, s felmászunk oda a radiátoron, akkor se lássunk ki! Tehát ennek következtében, napfény se nagyon jött be. Nyáron, már a délutáni órákban villanyt kellett kapcsoltatni…
Ugyanis a kapcsolók kint vannak a folyóson!

Napi egy óra engedélyezett a fogvatartottnak a friss levegőn!
Hát, a fogdán, ezt a friss levegőt úgy kellett elképzelni, hogy kivittek minket egy szóbába, minek nem volt ablaka, csak sűrűn szőtt rácsa! De olyan sűrűn szőtt, hogy a kis ujjam sem fért volna ki rajta!

Tehát nem volt egy nagy élmény! Főleg azért nem, mert a zárkákat egyesével vitték ki, a séta szobába, s voltak olyan zárkák, ahova csöveseket raktak, s geci büdös volt a séta szóba, ha a mi zárkánk előtt vitték ki őket!

Volt, hogy meg sem vártuk azt, hogy leteljen az egy óra, inkább dörömböltünk a vasajtón, hogy vigyenek minket vissza a saját cellánkba! :-S

Én alapból is nagyon szerencsésnek tartom magamat, miért lehet hülyének néztek, főleg így, hogy gyakorlatilag már az egész életemet ismeritek, de higgyétek el, az vagyok!
Itt a fogdán is hatalmas szerencsém volt, mert tehettek volna össze büdös csövesekkel is, s szagolhattam volna egész nap őket, vagy rakhattak volna össze nagy lehúzós, kan cigányokkal is, kik elvették volna a csomagjaimat, meg az ebédemet is, mit a fogdán adtak, esetleg a márkás ruháimat, stb…

Ehelyett, én finomabb kajákat ettem szinte, mint sok ember szabadon! Edzettem, nem basztatott senki, miután a zárkatársaim komoly bűnözök voltak, nem kis csicskák, s a szárnyaik alá vettek, utána már az őrök is normálisan szóltak hozzám, s mivel én is hozzájuk, egész bent létem alatt, nem volt velük konfliktusom!

A legmárkásabb, s legdrágább ruháimba mentem be, s nem, hogy csak azokban jöttem ki, de még odabent is kaptam nike melegítő felsőt, meg ilyenek!
Szóval hatalmas mázlim van, mert volt, aki rossz zárkába került, s ki idegelték pár nap alatt! Elvették a cipőjét, a ruháit, a kajáját! Egész nap csak üres kenyeret evett, s ez ellen nem tudsz mit csinálni! Nem szólhatsz az őröknek, mert akkor egyből elterjesztik rólad, hogy wamzer, áruló vagy, s utána akárhova kerülsz is, basztatni fognak!

Szóval, én jó zárkába kerültem, s ami a legfontosabb, komoly, befolyásos, s okos bűnőzök közé, kik sok mindenre megtanítottak, sokat meséltek…

A fiatalabbiknak, egy hatalmas cannabis ültevénye volt, a miatt ült…
Az idősebb, pedig egy helyi, országosan ismert maffia csoport fejének, a jobb keze volt!

Sokat tanultam tőlük arról, hogy éljem túl ezt az egészet, hogy viselkedjek a kihallgatáson, az örökkel, a bíróságon, az ügyvédekkel, hol, mit, mikor, kinek szabad mondani, hol vannak lehallgató készülékek, kitől, mit szabad kérdezni, mikor kell csöndbe maradni, stb…

A kinti tapasztalataikat elmesélve is sokat tanultam arról, hogy milyen az élet…
Ha ők nincsenek, s nem magyaráznak el annyi mindent, nem tudom, hogy éltem volna túl ezt az egészet!

Riporter:
Hogy nézett ki a fogda? Hogy kell elképzelni?

Mr.X.:
Egy hosszú folyosót képzelj el! Balra és jobbra voltak a zárkák! Nagy barna, vasajtókkal. A fal sárga, olajfestékkel volt lefestve, s a falon, bányászlámpák világítottak még nappal is, mert sötét volt, ugyanis nem volt a folyosón ablak…
Ahogy közeledtél a folyosó végéhez az utolsó előtti zárka jobbra, volt a zuhanyzó, aztán a raktár, balra az utolsó zárka pedig a konyha, s a tálaló volt. A folyosó végén szembe, pedig a séta szobának volt az ajtaja.
Szóval, jobbra, balra a cellák, tálaló, raktár, zuhanyzó, szembe a folyosó végén, pedig a sétáló szoba helyezkedett el...

Riporter:
Az ebéd után, hogy folytatódott a napotok a fogdán?

Mr.X.:
Csendes pihenőt tartottunk! Általában olvastunk, s vártuk, hogy vigyenek minket fürdeni.
Napi 6 perc zuhanyzás volt engedélyezve zárkánként…
Ez úgy zajlott, hogy sorba nyitották ki a zárkákat, s vitték át egy másik zárkába, mi zuhanyzónak volt ki alakítva! 4 boksz volt benne, de csak kettő működött, így mikor mi mentünk, először meg vártam, míg ők lefürdenek, aztán mentem én…

A vizet, központilag nyitották, s zárták. Ha nem végeztél időben, akkor jött a hideg zuhany! Xd : -)))

Fürdés után visszamentünk a cellába, s folytattuk csöndbe, az olvasást, s a pihenést. Esetleg levelet irtunk, vagy terveket szőttünk magunkban, az üggyel kapcsolatban…

Aztán neki álltunk edzeni. A boltból, hozattunk ásványvizet, s mikor kifogyott az üveg, nem dobtuk ki, hanem megtöltöttük vízzel, s egy nagy, len szatyorba tettük! Olyanba, mit a pennybe adnak, aminek madzag a füle. Ez jó erős, és nem szakad szét!

Akkor, a pluszpezsgő tablettás doboznak, kiszúrtuk az alját, s ennek a pennys szatyornak a fülét, azt a madzagot, kicsomóztuk, s belefűztük ebbe a pluszos dobozba, aztán visszacsomóztuk a madzagot a zsákba! Így jobb fogása lett a szatyornak, s nem baszta szét a kezünket! ;-)

Volt pár ilyen zsákunk! Amelyiken nem volt pluszos doboz, abból fogtunk egyet, egyet, s egy partvis nyíl két végére rá kötöztük, így már nem csak egy kezes súlyzóink voltak, hanem egyenes rudas is! ;-)

Mindenre tudtunk edzeni, egy keményet! Ment a fekvőtámasz, a felülés, a helyben futás. A guggolás, s a vádlizás pedig úgy, hogy egymás nyakába ültünk…

Fekve is nyomtunk egymással, úgy, hogy volt egy rövidebb botunk, s azt becsavartuk egy törölközővel, így ült rá egy ember! Mivel én voltam a legkönnyebb, általában én voltam a bemelegítő súly! Xd :- )

A botra, azért kellet a törülköző, hogyha netán eltörik, akkor ne álljon bele a fekve nyomó mellkasába a rúd… :-S

Ahogy közeledett az este, összeültünk kártyázni, s 5-6 órán keresztül csak zsíroztunk, makaóztunk, römiztünk, stb… Fekvőtámaszba játszottunk… Aki vesztett, annak kellett nyomnia 20 fekvőt! Hát gondolhatjátok napi szinten mennyit le kellett nyomnom! Xd : -)

Soha életemben nem kártyáztam annyit, mint a böris időszakom alatt… Azóta sem kártyáztam, s nem is nagyon fogok szerintem. Elég volt egy életre! : -D

Ott amúgy jó volt játszani, mert ment az idő, közben hülyéskedtünk, sztorikat meséltünk, s minden beszélgetés után több lettem, s okosabb, meg rafináltabb!

Mivel sokat ettem, délelőtt jógáztam, délután pedig edzettünk, emellett sokat pihentünk, s lelkileg is egész rendben voltam, plusz nem cigiztem, s nem cuccoztam, elkezdtek az izmaim egész szépen kikerekedni! Készültem a pillanatra, mikor átvisznek majd a nagy börtönbe, a BV-be, ahogy bent mondják! Ez a Büntetés Végrehajtásnak a rövidítése…

A keményebb, idősebb rabok, alig várták, hogy átkerüljenek oda, de a fiatalok, mint én, nagyon féltek tőle, mert sok rém hír is keringett róla!

Riporter:
Most akkor melyik a jobb a BV, vagy a Rendőrségi fogda?

Ez egy BV-s zárka :-S



Mr.X.:
Hát… Ez nézőpont kérdése! Persze egyik sem jó, de mindegyiknek van jó, s rossz oldala is! De a szerencsén is sok minden múlik!

Pl. elmondom mi a jó a fogdán, ha szerencsés vagy!
-Minden nap van zuhanyzási lehetőség.
-Nyugodtabb, mert kevesebben vannak…
-Hamarabb észreveszik, az őrök, ha basztatnak, s nem kell szólni nekik, s eltesznek másik cellába…

Mi a rosszabb:
-Nincs tv, mi egy idő után nagyon hiányzik!
-Nincs rendes séta udvar, csak egy büdös szoba, minek nincs ablaka…
-Mivel csak kis zárkák vannak, s nincs szerencséd, s olyannal tesznek össze, kivel nem jössz ki, nehéz átvészelni a mindennapokat… Ha nincs kihez szólj stb…
-Nincs napfény, s nem látod a kék eget…
-Nem tudsz távolba nézni, csak közelre! Mondjuk ez a nagy börtönbe se sokat javul… :-S

Egy szabad ember, el sem tudja képzelni milyen fontos az emberi szemnek, s léleknek az, hogy a távolba tudjon nézni! Hihetetlenül hiányzik rövid idő után…

Na meg a friss levegő! Az ősz, a tavasz, a nyár, s a tél illata, a fáké, a fűé, a virágoké…
A madarak csicsergése, az utca zaja, az autók hangja, vagy csak puszta látványa…

-A fogdán lényegében csak egymást láttuk, s egymást hallottuk, meg az őröket…

Még a látogatóinkat sem láttuk, mert olyan sűrűn szőtt rács volt, hogy alig lehetett át látni rajta, de legalább hallani hallottuk Őket!

A Bv-be meg látni láttuk, de hallani nem, mert ott telefonos beszélő volt, s egy plexiüveg választott el minket egymástól!

Riporter:
És mi jobb, vagy rosszabb a BV-ben?

Mr. X.:
Mi a jobb benne? Hát, hogy van TV!!!! ;-)))
Sőt, az országban egyedül fehérváron, még kábel Tv is van! Ez nagy szó!

Van rendes, nagy séta udvar, ahol napi egy órát sétálhatsz, az összes rabbal együtt, mi egyben rossz is, mert itt már nem csak 2 emberrel kell kijönnöd, hanem a fél börtönnel! S hát a séta udvaron, nem nagyon van biztonságban az ember!

Mikor átszállítottak a BV-be, az első pár napban, nem is mertem lemenni a séta udvarra… Ha nincs megfelelő védelme az embernek, kicsit para… :-S

-Mivel itt van séta udvar, itt már távolabb is tudsz nézni!
-Itt vannak nagyobb zárkák is, tehát nagyobb az emberek mozgás tere! 4-13 személyes cellák vannak!

-De ez egyben rossz is, mert 13 személyesbe nehezebb érvényesülni, mint egy kicsibe, de nagyobb az esély rá, hogy barátra lelj, mert többen vannak benne, de egy kicsibe, ha nincs szerencséd, s egy olyannak tesznek össze, akivel nem jössz ki, az megkeseríti a mindennapjaidat, s itt mivel több emberre kevesebb őr jut, sosem veszik észre… :-S

Én amúgy végig nagy zárkában voltam! Fogdán is a 4 személyesbe tettek, s a BV-ben is a 13 személyesbe kerültem…

A BV.-be, az a rossz, hogy csak heti 2 zuhanyzás van biztosítva, s egy alkalom, csak 3 perces lehet… Plusz, 4 zuhany kabin van, s egyszerre, kiengednek 20-30 embert…
Egyik nagyobb, mint a másik, az őrök hajtanak, sürgetnek, megy az üvöltözés, az ordítás. Az örök, nyitják, zárják a meleg vizet, rohanni kell…
Először, ez elég félelmetes… Főleg a börtönös filmek után…

Nekem mindig az Auswitsról szóló filmek jutottak az eszembe… A zsidók, kb. ezt élhették át…

A fogdán csend, béke, és nyugalom van, a BV-ben pedig stressz, ideg, hangosság, verekedések, balhék stb…

Riporter:
Hülye kérdés lesz, de ha bekerülnél, hova kerülnél szívesebben? A fogdára, vagy a BV-be…

Mr.X.:
: -)
Hát, ez tényleg hülye kérdés volt, de értem mire akarsz vele ki lyukadni!

Nem is tudom! A BV keményebb, de inkább még is csak oda, talán azért is, mert ott többet voltam, s jobban megszoktam.
Bár, igaz, hogy a fogdán jobban „éreztem” magamat!

De mondjuk erről fölösleges filozofálni, mert ma már 72 órán belül, át kell az embert szállítani a BV-be! Ezt már akkor bevezették amúgy, mikor én ott voltam. Engem szállítottak át az utolsók között úgy, hogy én még hónapokat dekkoltam a fogdán. Az utána foglyosított emberek, már 72 órát voltak max ott…

A mai Interjút, fejezzük be evvel az utolsó, hülye kérdésemmel!
Xd : -))))
Hamarosan folytatom ám! ;-)
Még van egy érdekes video, azt nézzétek meg! ;-)
/Ha a többi részét is szeretnétek olvasni az INTERÚ-nak, akkor használjátok a kiemelt tartalom jegyzéket, vagy alatta a csoportositott TARTALOMJEGYZÉKET!
DE! Elötte olvassátok el a használatára vonatkozó segitséget!/
;-)

Nézzétek meg ezt a videot! Ez egy tipikus BV-s jelenet... Fegyelmi tárgyalások, wamzerok, edzés, fogda...
SopronKőhidai Fegyház, és Börtön 2001 nyara...



Szevasztok! ;-)
Vigyázni magatokra!

Nyomj egy Tetsziket, ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted egy előző cikkemnél! ;)



Osszátok meg cikkeimet IWIW, és FACEBOOK-> ÜZENŐ FALAITOKON, hadd jusson el eme tanulságos történet minnél több emberhez! ;-)
Író: Führinger Balázs –F-
Kattints a képre, és JELÖLJ BE (akár ismeretlenül is) Facebook-on, / vagy IWIW-en/ és emilben, IRJ levelet, vagy kommentáld a cikkeimet a Weblap ÜZENŐ FALÁN! ;)
Balázs Führinger

Névjegy létrehozása
Használd az ÜZENŐ FALAT,s ird le véleményedet a cikkről:
/Az ŰZENŐ FAL moderálásának a jogát fenttartom!.../








Nincsenek megjegyzések: