Interjú egy Drogossal 28. rész… Az igazságügyi elmeorvos drogfüggőségi vizsgálata…

Nyomj egy Tetsziket, ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted! ;)





(A képek csak illusztráció ;)
Sziasztok! :)
Többen irtatok, hogy nagyon várjátok már a tanulságos sztori folytatását! Sajnálom, hogy megvárattalak Titeket, de hát nyár van, buli, haverok, strand! :) De igyekszem! ;) Titeket pedig arra kérlek, hogy rakjátok ki a weblapom linkjét üzenő falaitokra, hogy minél több emberhez juthasson el ez a sztori! Pár hónap alatt több ezres olvasó közönsége lett a lapnak, és ezt mind a Ti reklámotoknak köszönhetem! ;) De míg nem jut el minden emberhez, addig nincs megállás! ;)

És akkor a riport:

Interjú egy Drogossal 28. rész… Az igazságügyi elmeorvos drogfüggőségi vizsgálata…


Riporter:
Szeva Mr.X.
Örülök, hogy újra itt vagy, és folytatjuk a beszélgetést! :) Mit szólsz ahhoz, hogy a sztoridat több ezer ember olvassa már, s, hogy a számuk rohamosan nő?

Mr.X.:
Szeva Tesó!
Meg mondom, őszintén szóhoz sem jutok! Nem gondoltam, hogy ennyi embert megfog majd az életem története, s az ország minden részéről kapunk leveleket. De ami még nagyon meglepett az, hogy milyen sok külföldi országban olvasnak ott élő magyarok!
És amikor látom, hogy egy-egy cikket, hányan megosztanak, mikor kirakod az üzenő falakra… Hihetetlen… Örülök! Remélem, életem elrettentő például szolgál azoknak, akik még nem nyúltak semmilyen szerhez! Akik pedig benne vannak a dologba, azoknak pedig utat mutat ahhoz, hogy kikászálódjanak belőle…

Riporter:
Úgy tudom, vannak különböző túl élési módszerek, és szabadulási taktikák a börtönben! Mesélj ezekről légyszives, meg arról, hogy a tied mi volt! ;)

Mr.X.:
Igen, rengeteg taktika van! Némelyik bejön, némelyik nem…
Vannak, akik csak arra hajtanak, hogy túléljék a bent létet, és vannak, akik hosszabb távon gondolkoznak, és nem a benti jó létükre összpontosítanak, hanem a szabadulásra! Én inkább az utóbbira hajtottam…

Sok ember azért küzd, hogy a hierarchiába kivívjon magának egy jó kis helyet! Főleg a fiatalok, mert nekik még nincs meg a kellő hírük, meg ők még forrófejűek is…
A rangjukat ököllel próbálják növelni. Ők, nem koncentrálnak a szabadulásra! Nem várja őket kint család, feleség, és nem gondolnak arra, hogy az élet rövid ahhoz, hogy börtönbe töltsék azt…
Tény, hogy az ilyen hozzáállású embereknek sokkal könnyebb az életük odabent. Pár balhé után olyan tiszteletet vívnak ki maguknak, hogy nem baszogatják se a rabok, se az örök…
De az is tény, hogy a sok balhé némelyike után jön egy kemény fegyelmi tárgyalás! Ezt, bent bűnvádi tárgyalásnak hívják…
Itt a már meglévő ítéleteikhez plusz éveket kaphatnak még, és a kedvezményes szabadulásuk esélye is odaveszhet…
Szóval hosszú távon nem kifizetődő a kötözködés, és a balhézás… Legalábbis szerintem…
Az ilyen stílusú emberek odabent is bűnöző, munkakerülő életmódot folytatnak. Lopkodnak, fenyítenek, stb… Ilyen emberek tömegével, inkább a nagy letöltő házakban fordulnak elő, mint pl. Baracska, vagy Sándorháza…

Én azt mondom, ha valakinek van egy kis esze, akkor azon van, hogy minél hamarabb kikerüljön abból a pokolból…
Ha bekerül az ember, az első és legfontosabb, hogy átértékelje a dolgokat, és 180 fokos fordulattal, változtasson a mentalitásán…

Kerülje a balhékat, ne engedjen az uszításnak, és forduljon ki, ha belekötnek! Nem érdemes visszaállni, mert sokszor csak ráuszítják az emberre a másikat, hogy az visszaálljon, és bűnvádija legyen! Sok geci ember van bent, akik egymásnak gyüjtik az éveket!... :-S

A benti munkavállalás fontosságáról, már többször beszéltem Nektek…
Ebből látják az örök, és a parancsnok, hogy megváltoztál, és próbálsz megjavulni… Ez nagyon fontos… Ezek a tisztek, folyamatosan jellemzést írnak az emberről, és ez nem tudom kinek a kezében landol, de 100 %, hogy nem mindegy az, hogy miket írnak az emberről!
Én nagyon ügyeltem arra, hogy csak jót írhassanak rólam…
Már a fogdán melóztam…
Az összes ott lévő rab közül, egyedül én dolgoztam! Mosogatnom kellett napi háromszor…
Míg kint voltam, alig akartam elmosni egy kanalat, ott bent pedig egy csomó rab után sikáltam a retkes csajkákat! (Csajka-> kicsi tál. A börtönben így hívják azt az edényt, miben a kaját kapják a rabok.)



A nagy börtönben, a BV-ben pedig takarítottam… Napi egyszer kellett az egész szinten egy nagytakarítást csinálnunk! Ez hatalmas kiváltság volt! 4-en, 5-en élvezhettük ezt, és mindegyikünknek Mr.K. a zárkatársam intézte el azt, hogy mehessünk…

Szóval hosszú távon, szerintem kifizetődőbb, ha normálisak vagyunk!

Riporter:
És mi volt a taktikád?

Mr.X.
Sok féle taktika van! De a drogosoknak van egy plusz esélyük a szabadulásra…
És ez nem más, mint az, hogy az igazságügyi elme orvos szakértő, és a pszichiáter megalapítsa azt, hogy a bűncselekményt, drogfüggőként követte el az illető, mert így leesik a büntetési tétele… Na nem nullára, de jóval kevesebbet kaphat!

De mivel szinte minden kábítószer diler drogfüggő, ezért ezt nem adhatják meg mindenkinek, hisz akkor az összes kábítószer terjesztő, mind szabadon lenne…
Ezért ezt nagyon nehezen adják meg! Évente kb. 1-2 személynek! (Legalábbis míg ott voltam, ez volt az átlag…)

Na és ennek a megszerzésére sok-sok taktika van! A legnépszerűbb az, hogy iratnak maguknak nagyon erős gyógyszereket, azért, hogy egésznap készen lehessenek, és, hogy lássák az őrök, hogy ő milyen súlyosan drogfüggő személy…
Annak, aki gyógyszert szed, a mozgás tere nagyon be van korlátozva! Nem járhat például edzeni a konditerembe, és nem vállalhat munkát sem odabent…

Az én taktikám erre is az volt, hogy 180 fokos fordulat…
Nem azt próbáltam bizonygatni, hogy én drogfüggő vagyok! Sőt! Az ellentétjét! Azt, hogy én már NEM vagyok függő! Csak akkor voltam az, mikor elkövettem! És ezen van a lényeg! Mert a bíróságot az érdekli, hogy akkor mi volt! És ezt sokan félre értik! A jelennel akarják bizonygatni a múltat…


Természetesen én nem szóltam bele senki dolgába! Mindenki menjen a saját feje után…
Én nem szedtem be hivatalosan egy gyógyszert sem! Edzeni jártam, dolgoztam, sőt még Isten tiszteletre is felmentem Ervin atyához!
Ez utóbbi amúgy nagyon jó kikapcsolódás volt! Először csak a taktika részeként szolgált, meg azért, hogy ne a zárkában rohadjak, de végül tök megkedveltem a kis öreget! És sokszor vártam a vasárnapot, hogy jöjjön… :)

2 hetente kijártam pszichológushoz, mert tudtam, hogy annak nyoma van! És jelentést ír az ott történtekről… Sokat beszélgettem vele… És hát egy része taktika volt, de a lelkem mélyén komolyan is gondoltam… És amit ott elmondtam, az végül úgy is lett!



Kimentem, és panaszkodtam neki nem szűnő rémálmokról…
Éjszaka állandóan arra ébredtem, hogy a zárkatársaim kiabálnak, hogy fogjam már be a pofámat! :-D
Rosszat álmodtam, és ordítoztam közében! :-D
Gondolhatjátok, hogy örült ennek a többi 12 rab az éjszaka közepén! :-D
De viszonylag egész jól torelálták!
Balhéztak néha, hogy írassak altatót, és a pszichológus is evvel a módszerrel akart gyógyítani, de akkor borult volna a 180 fokos taktikám! Pedig éreztem, hogy szükségem lenne a gyógyszerre, mert kivoltam gecire már, de megálltam, és azt mondtam a pszichológusnak, hogy:

„Doktornő, én a kábítószer miatt kerültem ide! Ez a dolog tette tönkre az életemet, és kitudja, mennyi ideig kell, még itt rohadjak miatta… Gyűlölöm a drogot, és megfogattam magamnak, és a kintieknek, ha beledöglök sem fogom idebent is folytatni a kábszeres életmódot!
Itt a „remek” alkalom arra, hogy leszokjak, és megváltozzak! Egy csomó tervem van arra, hogy mi legyen akkor, ha szabadulok!.”

(Azt kérte a doktornő, hogy beszéljek ezekről a tervekről…)

Elmondtam, hogy mikor kiengednek, esti suliba szeretnék beiratkozni, és befejezni a tanulmányaimat! Mellette szeretnék melózni, és egyenesbe hozni az életemet! Elmeséltem neki, hogy szeretnék majd vidékre költözni, és elkerülni a gázos embereket! Elmondtam, hogy nem akarok többet drog közelébe kerülni…

És ahogy ezeket a szavakat ott kiejtettem, úgy jöttem rá, hogy ez nem is hülyeség, és hogy ez az egyetlen esélyem…
Onnantól kezdve a taktika nem is csak taktika volt, hanem elhatározás! Úgy fogtam fel, hogy nagy szarban vagyok, de van lehetőségem kijutni… És lehet Ervin atya hatása volt, de kezdtem abba komolyabban hinni, hogy van valami felsőbb erő, aki irányítja a létünket, és ha valamit komolyan megbánunk, akkor megbocsájt és kihúz a szarból…

Ez után nem nyúltam bent semmilyen legális, vagy illegális droghoz! A rémálmok leküzdéséhez pedig gyógynövényes nyugtató teákat küldött be a volt osztályfőnököm… Rendes volt tőle… :)
Igaz, semmit sem használtak, pedig úgy nyakaltam, mint az örültek… :-D

A pszichológust meggyőztem! Kedvelt engem, és tudtam, hogy jó véleményeket ír rólam…

Aztán fél év bent lét után, jött a függőségi vizsgálat! Egy igazságügyi elmeorvos szakértőnő, és egy pszichiáter nő végezte a vizsgálatot…

Az nap, ha jól emlékszem 10-en lehettünk bent nála…
Mindenki a saját taktikájával… Volt, aki olyan készen ment le a vizsgálatra, mint a picsa…

Én pedig normálisan felöltözve (farmer, izompóló) sportos megjelenés, tiszta tudat, mosoly az arcon, tisztelettudó köszönés, bemutatkozás stb…
Már az elején avval kezdtem, hogy:

„Hölgyeim, én már nem vagyok kábítószerfüggő! Mióta bent vagyok (fél éve) nem fogyasztottam semmit, nem szedek gyógyszereket, de még csak cigizni sem cigiztem… Míg kint voltam, és mikor a bűncselekményt elkövettem, akkor nagyon súlyosan függtem a szerektől, mint ahogy ezt a vizelet eredményem tanúsítja is, hisz mindegyik fajta kábszerből találtak benne mintát…
De mikor bekerültem rájöttem, hogy ha most nem változok meg, akkor soha… Megfogadtam a kinti szeretteimnek, s magamnak is azt, hogy 180 fokos fordulatot veszek!
Ezért kezdtem el dolgozni, sportolni, stb… Azon vagyok, hogy minél előbb kijussak innen, és megvalósítsam az álmaimat! Még fiatal vagyok, és úgy érzem, van esélyem rendbe hozni az életemet, és erre csomó tervem van, és segítségem is…”


Evvel a kis bevezető monológommal, beloptam magamat a doktornők szívébe! ;)
Kérdezték mik a terveim… Beszéltem nekik a suliról, és arról, hogy hol fogok dolgozni, hogy már minden el van intézve… A haverom cégénél leszek alkalmazott, és folyamatban van az igazolás, mivel bizonyítom, hogy ha kiengednek, Ő szívesen alkalmazna…

Egyre oldottabb volt a beszélgetés, és egyre szimpatikusabb voltam nekik… Látták, hogy fiatal vagyok, és meg akarok változni!

Kérdezték, hogy milyen szereket fogyasztottam, míg kint voltam.

Elmeséltem nekik, de nem a teljes igazságot! Azért nem, mert tudtam, hogy nem hiszik el! Hisz ők csak tankönyvekből ismerik a kábszeres életmódot! És én hiába mondom azt, hogy volt, amikor egy éjszaka alatt meg ettem 10 ex-et, meg 1 gramm speedet, meg elszívtam egyedül 1 gramm füvet, ha nem hiszi el!

Úgy lesz vele, hogy hazudok azért, hogy megkapjam a függőségi papírt, és kiszabaduljak…
Ők úgy vannak vele, hogy már néhány extől is meghalhat az ember, nem hogy 10-től, tehát nem is érdemes ezt így elmondani nekik…

Elmondtam, hogy 16 éves koromban kezdtem a gyógyszerekkel, füvel, speed, stb… Elmeséltem mit, mikor, hogyan nyomtam! Végül is csak azt nem mondtam meg, hogy milyen sokat megettem már a végén… Fele annyikat mondtam! Tehát 10 helyett 5-öt meg ilyenek…

Aztán meséltem neki a bogozásról, miről még nem is halottak! Elmondtam, hogy ez a fű szívás legkeményebb módja… És aki erre rászokik, az már sima jointtól, be sem tud tépni…

Örültek annak, hogy halottak egy számukra új dolgot, és okosabbak lettek, és boldogok voltak, hogy végre egy normális gyerek is betévedt hozzájuk…

A többiek ott szúrták el, hogy még 6-10 hónap bent lét után sem változtak meg, hanem ugyan úgy drogoztak! És nyilvánosan! Tehát ezt úgy értem, hogy írattak maguknak erős kedély javítókat, altatókat, nyugtatókat, stb…

Most csak logikusan kell gondolkozni! Egy igazságügyis tudja, ha megadja a függőségi papírt, akkor hamarosan szabadulhat az illető…
Ha Ti lennétek a dokik, megadnátok annak, akit 6-10 hónapos börtön sem tudott megváltozatni, és meggyógyítani? Szabadon engednétek őt azért, hogy odakint ugyanúgy folytassa a kábítószer élvező, és terjesztő életmódját?

Riporter:
Hát nem…

Mr.X.:
Ennyi… Ezért kaptam meg egyedül én, a többiek pedig nem…

Nyomj egy Tetsziket, ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted! ;)




Osszátok meg cikkeimet IWIW, és FACEBOOK-> ÜZENŐ FALAITOKON, hadd jusson el eme cikk minnél több emberhez! ;-)
Író: Führinger Balázs –F-
Kattints a képre, és JELÖLJ BE (akár ismeretlenül is) Facebook-on, / vagy IWIW-en/ és emilben, IRJ levelet, vagy kommentáld a cikkeimet a Weblap ÜZENŐ FALÁN! ;)
Balázs Führinger

Névjegy létrehozása
Használd az ÜZENŐ FALAT,s ird le véleményedet a cikkről:
/Az ŰZENŐ FAL moderálásának a jogát fenttartom!.../










Nincsenek megjegyzések: