Mai látogatóm, a rendőrség... :-S :-@ /Interjú "X"/



Sziasztok!

A mai cikkem, már egyszer megíródott, csak törlődőt… :-S
Elmesélem mi történt…
Szóval a héten éjszakás vagyok, és felkeltem olyan dél körül. Reggelire finom házi baracklevárós kenyér volt, meleg teával, utána kávé, és tejjel cukorral!



Ülök a meleg szobában, a kényelmes fotelomban, válaszoltam a levelek egy részére, miközben szürcsölgettem a finom, koffein bombát. Majd mikor elfogyott, neki álltam megírni az újabb bejegyzést az interjúról!...
Már lassan 3 órája dolgoztam vele, túl voltam a helyesírás ellenőrzésen, már csak át kellett volna olvasni, és képekkel illusztrálni, mikor hallom, hogy valaki nyomja a csengőt 1000-rel…

Felkeltem a fotelból, kinéztem az ablakon, s látom, hogy a kocsibejárómon,egy bordó opel parkol, és a kis kapu előtt, kettő, korombeli manyus dekkol…




Nem volt ismerős egyikük sem, de ezen nem szoktam fent akadni, mert az arc felismerő programom néha akad… : )

Hát kimentem a bejárati ajtón, és az udvarról üdvözöltem őket, a szokásos laza, Führer stílusban… : )

-„Csumi Srácok, mi a helyzet?” : )

/Mintha ezer éves cimborák lennénk… De tök mindegy ki csenget be, hittérítők, kopogtató cédula gyűjtök, vagy a gázóra leolvasó, mindenki hasonló a fogadtatásban részesül…/

Fogadták a köszönést, ily módon:

-„Jó napot Kívánok, Ön Führinger Balázs?...”

Hm… Egyből vágtam kik ezek… Ez a buzi, fellengzős stílus, mindnet elárult róluk…

-Ja-ja… Én vagyok. Miért? – ( Tettem fel a kérdést. )

-Führinger Úr, mi a Fejér megyei rendőr főkapitányságról jöttünk, és szeretnénk feltenni pár kérdést, bemehetünk?...

Sejtettem, hogy ez lesz a kérdésemre a válaszuk! Külsőre nem lehet megismerni a civil nyomozókat, de ettől, a lenéző Önözésüktől, egyből levágósak…
Valahogy, én nem tudom megállni, hogy a magázásukra, ne tegezés legyen a válasz! Ebben a kis városban, hol élek, elég nagy egy ideje a rendőri jelenlét, bár volt nagyobb is! Sokszor megállítanak fiatal rendőrök igazoltatni, minek így pont semmi értelmét nem látom… Elolvassák a nevemet a személyin, s avval fárasztanak, hogy: Führinger Úr, merre megy? Honnan jött? Stb… Erről jöttem arra megyek, de akár mondhatnám azt is, hogy amarról jöttem, s emerre tartok, akkor is ugyanúgy visszaadnák, a személyimet, s azt felelnék, hogy további jó utat Führinger Úr…
Ettől a Führinger Urazástól a falnak tudok menni! Mert az ember érzi, hogy nem a tiszteletét próbálja így kifejezni, mint például, mikor a gázszerelő szólít uramnak, hanem süt róla, hogy így akarnak lekezelni…

Na, mindegy, ne kanyarodjunk el a témától!
Szóval a kérdésükre azt feleltem, hogy:
„-Persze srácok! Bejöhettek, amint mutattok nekem két darab igazolványt…”



Így is tettek… Hát közelebb léptem a kapuhoz, mitől eddig olyan 3 méter távolságot tartottam, és beengedtem őket!
Megköszönték...
Bejöttünk a lakásba, és jött, a szokásos rendőr stílus! Ne féljetek, ezeknek nem kellett mondanom, hogy érezzék magukat otthon… :@

Egyből cipőstül be a szobámba, mire amúgy nem vagyok allergiás, de tőlük ezt tiszteletlenségnek vettem…

Első kérdésük, az volt, hogy: - „Tartózkodik e, Önön kívül valaki a házban? „

Szellemesen azt feleltem, hogy: „Igen! Két váratlan vendég…” Xd : ))))

Mondanom sem kell, hogy nem vették a lapot… :-S
És megkérdtek, hogy szóljak nekik…

Pfff… Mondom rendőr logika…. :-S

-Srácok, nem tartózkodik más itthon. Rátok gondoltam… Magyaráztam meg a poént…

-Ne humorizáljon Führinger Úr! Szólítottak fel…
-Majd megpróbálok! – Vágtam rá a választ… és sietve hozzá tettem, hogy amúgy mi járatban vagytok?

Nem mintha nem tudtam volna…
A múlt heti pár nagydarab fickó látogatásán, meg lepődtem ugyan, kik az X5-ös BMW-el voltak,
(kik a múlt heti bejegyzésemet olvasták, azok tudják, miről van szó)
Bár így utólag azon sem tudom miért lepődtem meg, mert tök természetes, hogy ha olyan témáról írok, miben érintett lehet pár ember, csak eljön érdeklődni…
Na de a lényeg, hogy azon meglepődtem, de ezeket a srácokat, már szinte vártam, és fel voltam készülve az érkeztükre!
Na, ne higgyétek, hogy ez az én érdemem!
Van egy helyi ügyvédnő, kinek nyáron többször levágtam a kertjében a füvet. Tök jó fej! Mikor elvégeztem a munkát, mire megkért, meg szokta kérdezni, hogy : „mennyivel tartozok Balázskám?”
Erre azt szoktam felelni mosolyogva, hogy ugyan hagyja, majd ha egyszer szarba kerülök, meghálálja! : )

Na, szóval ez az ügyvédnő is bele olvasott a blogomba, még az elején, és egyből rám csörgött, és figyelmeztetett, hogy ebből kellemetlenségem is származhat! Menjek be majd valamikor hozzá, és meg beszéljük a dolgot! Így is volt…
Múlthéten rá csörögtem, mondta, hogy most otthon van, és rá is ér! Hát beugrottam hozzá…

Elmondta, hogy ez a téma, sok embernek az ellenszenvét is kiválthatja, s elkerülhetetlen szerinte, hogy ezt a blog címet, valamely „jó akaróm” ne jutassa el a rendőrségre, ezért jobb felkészülni az érkezésükre…

Elmondta, hogy evvel a cselekményemmel nem valósitok meg törvénysértést, ezért ha megérkeznek, legyek magabiztos,
( hát evvel nem volt gond )
: ))))
ne hagyjam magamat megijeszteni, és ne is bonyolódjak velük nagyon a beszélgetésbe, mert arra mennek rá, hogy összezavarjanak, és a végére, csak kiforgatják a szavaimat! Ezért Ö, arra gondolt, hogy egyből írásba fektethetnénk azt, amit az ügyhöz hozzá szeretnék majd fűzni…
Azt mondta, hogy legépeli, kinyomtatja, rá rakja az ügyvédi iroda kör pecsétjét, aláírja Ö is, én is, és majd csak adjam oda nekik, és tegyem hozzá, hogy ezen kívül mást nem kívánok elmondani, s ha egyéb kérdésük is lenne, akkor azt csak, az ügyvédem jelenlétében tehetik fel!
Azt mondta, gém kapoccsal rá rakja a névjegy kártyáját a parira, majd hozzá tette, hogy ugyan rajta van a pecséten is a neve, de mosolyogva megjegyezte, hogy ezeknek, mindent szájukba kell rágni!
: )

Megkínált kávéval! : ) Imádok nála kávézni!...
Nem tudom milyen kávéja lehet, de érezni az izén, hogy nem egy olcsó pennys szar! : )))



Miközben a csészéből szürcsölgettem a finomságot, megfogalmaztuk a vallomást, vagy nyilatkozatot, vagy nem tudom minek hívják ezt… Tök hivatalos volt az egész… Több példányban készült! Egy az, ami megy a rendőröknek, egy marad nála, egy pedig az én példányom, amit persze nála is felejtettem, de jó helyen van ott, az a lényeg! : )
Szóval elkészült a papír, teli tűzdelve, csomó paragrafussal, btk, ptk, jogszabályokkal, mire hivatkozott, stb…

Megkérdeztem a végén, hogy mennyivel tartozom? Ő erre mosolyogva azt felelte, hogy semmivel, de ugye majd nyáron, megint lenyírom párszor a kertjében a füvet?! : )
Mondom: „Persze Ügyvédnő! „ : )
Megköszöntem, s elbúcsúztam Tőle…

Na, és elérkeztünk a mai naphoz…
A rendőrök nálam, Führinger Uraznak jobbra-balra, stb…

Az egyik elkezdi nekem mesélni, hogy hozzájuk bejelentés érkezett egy blogról, mit én vezetek, erről szeretnének megtudni többet, majd a másik ránézett a laptopomra, és látta, hogy ép egy szöveget szerkesztek!
S megszólalt, hogy elolvashatja e?
-Hát mondom, ha akarja…

Leült a fotelomba, ölébe vette a laptopot, s olvasgatott…

Újra megszólalt a másik: -„Szóval akkor Führinger Úr! Lehetne pár kérdésem evvel a bloggal kapcsolatban? „

Lazán azt feleltem, hogy fel sem kell tegye a kérdést, s én úgy válaszolok!
Benyúltam az éjjeli szekrény fiókjába, s elő húztam a papírt, mire gém kapoccsal rá volt fogatva az ügyvédnő névjegykártyája!
Oda nyújtottam neki, majd hozzá tettem, hogy ide, le van írva minden, amit a kérdéseire válaszolni tudok…

Meglepődve vette el a papírt, s így szólt!
-„ Ó… Führinger Úr… Készült?!”
Én csak elmosolyodtam, s meghúztam a vállamat, majd leült a franci ágyamra, mintha mondtam volna akármelyiknek is, hogy foglaljon helyett!
:@

A legjobb barátaim is, legtöbbször megkérdezik, hogy leülhetnek e az ágyamra, pedig tudják rá a választ…
Ezek… Pfff…. Egyik a fotelomba tespedve nézegette a laptopomat, a másik, pedig az ágyamon heszelte a papírt…

Amin megpróbálom, körübelülre idézni azt, hogy mi volt található!



A blogomon olvasható interjú, műfaját tekintve egy képzelt riport, minek az alanya, de maga a riporter is kitalált személy… A történet elmesélésének a célja az volt, hogy betekintést nyerjen egy kívülálló ebbe a világba, és mindenki levonja a maga tanulságát belőle!

De ha a riport, nem kitalált lenne, akkor is, majd egy évtizedes az időpont mikor a történet játszódik, s az összes bűncselekmény, miről benne szó esik, azok közül, a legmagasabb büntetési tétellel biro is, már régen elévült!

A néhány valós helyszín, mi a cikkekben meg van említve, az csak illusztrációként szolgál. Szükséges volt ahhoz, hogy a cselekményt, fel tudjam építeni valami köré!

Ha a riport alany létezne is, akkor sem lennék köteles rá bármi féle terhelő vallomást tenni, vagy annak személyét megnevezni! ( Itt is hivatkozott valami jogszabályra, hogy miért nem…)

És mivel, blogomban leírhatok bármit addig, míg avval nem buzdítok valakit bűncselekmény elkövetésére, vagy abban nem ép, egy jövőbeli bűntény részleteit mutatom be, ezért ennek írását, továbbra is folytatni fogom!...

És mivel azt sem, hogy magatartásom, vagy írásaim törvényt sértenének, a fent nevezett jogszabályokra hivatkozva folytatom az írást, mit hangsúlyozok, mindenkinek elrettentő példaként szánok, s a másik célom az ismeretterjesztés, nem pedig az, hogy ötleteket adjak egy bűntény megvalósításához!

És ugyanúgy, mint ahogy egy drog dillerekről szóló akció film készítőinek sincs szüksége magyarázkodásra, így úgy érzem, a továbbiakban, erre nekem sincs szükségem, s ezért az ügyhöz, több hozzá fűzni valóm nincsen!

Ha egyéb kérdésük van, azt kérem a megbízott, s felhatalmazott ügyvédemen keresztül tegyék…

Na, hát kb. valami ilyesmi állt a papíron, teli tűzdelve paragrafusokkal, meg jogszabályi hivatkozásokkal…

Mikor a fiatal nyomozó elolvasta a papírt az felelte: „- Ez igen Führinger Úr! Nagyon részletes…”

„-Köszönöm az elismerést” Feleltem rá mosolyogva! : )

Szemmel láthatóan, nem díjazta a humoromat! : ) De ez inkább örömmel töltött el, mint csalódással! Xd : )))))

Majd azért csak megpróbált egy kérdést feltenni, de közbe szóltam, és én is átvéve az ö uramozó stílusukat, magaslóról így vágtam a szavába:
-„ Uram, úgy látom nem olvasta el elég figyelmesen a papírt! Minden, amit hozzá szeretnék fűzni ehhez a dologhoz, az le van oda írva, mint ahogy az is, hogy nem szeretnék több kérdésükre válaszolni, s hogy a blogommal nem valósitok meg bűncselekményt! Igaz uram?”

És vártam a megerösitö válaszára! Ami késlekedett, így újra felkérdeztem! : „ Igaz Uram?”

Csalódottan felelte: -„Hogy igen, igaz…”
Átvéve az irányítást tettem fel a kérdést, hogy ha nem valósitok meg bűncselekményt, így nem vagyok gyanúsított sem semmiben, s igazából ügy sincsen, igaz???

-„ Igaz Führinger Úr…”

-És mivel nincs ügy, ezért avval kapcsolatban kérdésük sem lehet, de ha lenne is, azt ugye már tisztáztuk, hogy milyen formában tehetik fel!
(Egyre jobban felbátorodtam, s jöttek a szavak! )
: )
-És mivel itt, egyikünknek sincs a másikákhoz több kérdése, ezért úgy érzem, hogy a további jelenlétük nem indokolt! Igaz? Vagy esetleg van ház kutatási parancsuk, mi miatt itt tartózkodhatnának még?

Mivel gondolom látták, hogy nem vagyok hülye, tudom a jogaimat, s nem ijedtem meg a rendőr igazolványuktól, meg a lekezelő dumájuktól sem, így visszavették a nagyképű, a nem rég jöttem a főiskoláról, és rendőr vagyok című stílusukat, és azt felelte, hogy:

-Nincs házkutatási parancsunk, és valóban nem utal semmi arra, hogy törvényt sértenék, úgy hogy valóban befejeztük a beszélgetést, és ügy sincsen, de a blogomon megjelenő írásaimat figyelemmel fogják kísérni…

Gúnyos mosollyal az arcomon azt feleltem, hogy regisztráljanak rendszeres olvasómnak Önök is! Xd : ))))

Újra nem volt vevő a humoromra, aminek én szintén nagyon örültem! Xd : ))))

De azért, hogy a másik visszaüsse a labdát, hirtelen megszólalt, s azt mondta: „Hoppá… Ezt véletlenül azt hiszem töröltem… Na, mindegy Balázs, Ön úgyis szeret írogatni! És nevetett egyet! „

Dühös lettem! Nem sok mindennel lehet kihozni a sodromból, de avval igen, ha egy több órás munkámat tönkre teszik! És tudtam, hogy nem véletlenül, hisz a blogom szövegszerkesztője, kb. 20 másodpercenként automatikusan ment… És ahhoz, hogy a piszkozatot töröljük, barangolni kell a menübe, rá nyomni a törlésre, miután, az megerősítést kér, és csak utána törli a bejegyzést…
Szóval vágtam, hogy direkt volt, és ö is vágta, hogy tudom, hogy azért csinálta, mert letörtem a szarvukat, és leépítettem őket…

Aztán erre azt feleltem, hogy: „Igen! Szeretek írogatni! De magának nem Balázs, hanem Führinger úr! Nem vagyunk haverok!

És az ajtó felé indultam, s kitárva azt, jeleztem, hogy ideje, ha indulnak!

Ki kísértem őket…
Megköszönték azt, hogy rabolhatták az időmet, s Viszontlátással köszöntek el tőlem, mire én ösztönösen rávágtam, hogy viszlát! Mikor jöttem fel a lépcsőn, akkor gondolkoztam el, hogy milyen hülye voltam… Még, hogy viszlát… Hm… :@

Na, de a lényeg, hogy ezen is túl vagyunk! : ) Mr. X. büszke lehet rám, talán Ö sem szerepelt volna ilyen jól! : )

És mivel örülök, hogy olvasóimhoz, a fehérvári éjszaka, néhány főszereplője után, csatlakozott immár a rendőrség is, így természetesen folytatom az interjú elmesélését!
Sokatokban merülhet fel a kérdés, hogy miért jó ez nekem? Miért vállalok kockázatot evvel?!



Hát elmondom:
Azért, mert látom, hogy ez mekkora örömet okoz Mr. X-nek!
Látom, hogy örömmel tölti el, hogy egyre többen olvassák a kalandjait, mit oly régóta szeretett volna kibeszélni magából! És még ha csak így névtelenül is, de most megteheti ezt!

Másrészt pedig, hatalmas öröm olvasni a sok levelet, miben tanulságosnak, érdekesnek, izgalmasnak, vagy ép meghatónak tartjátok a sztorit! És jó érzés az, hogy megyek az utcán, vagy a munkahelyemen, s oda jönnek hozzám, lekezelnek velem, s megdicsérnek, és biztatnak, hogy abba ne hagyjam az írást! : )

Örömmel tölt el az is, hogy eddig nemtől függetlenül, kaptam visszajelzést 13-45 év közötti emberektől, hogy megtalálták a maguknak tetsző témát, s biztosítottak arról, hogy gyakori látogatói lesznek az oldalamnak!

Aztán meg azért is, mert szeretek írni! Kicsi gyerekkorom óta szeretem papírra vetni a gondolataimat! És nagy öröm nekem az, hogy most erre elég sok ember kíváncsi is! : )

Tehát ezekért folytatom! És mivel elég nagy emberek bólintottak rá a dologra, és mindenki számára nyilván való már az is, hogy a rendőrség sem para mindaddig, míg nem írok semmi konkrétumot, vagy nem biztatok valakit törvényszegésre!

Hát akkor azt hiszem, ha ez a kérdés valakiben valóban felmerült volna, arra én elég tartalmasan válaszoltam! : )))
Bízom benne, hogy Mr. X. kalandjait, továbbra is sokan olvassátok majd, és ajánljátok az oldal címét ismerőseiteknek is!
Az interjúk, szerintem egyre izgalmasabbakká vállnak, s mi a legfontosabb, egyre tanulságosabb, és elgondolkodtatóbbak is lesznek…

Holnap, ezért folytatom is! ;-)
Nektek, és a Fejér megyei rendőr főkapitányságnak is, kívánok jó szórakozást hozzá! : )))))))))))))))

Nyomj egy Tetsziket, ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted egy előző cikkemnél! ;)



Osszátok meg cikkeimet IWIW, és FACEBOOK-> ÜZENŐ FALAITOKON, hadd jusson el eme tanulságos történet minnél több emberhez! ;-)
Író: Führinger Balázs –F-
Kattints a képre, és JELÖLJ BE (akár ismeretlenül is) Facebook-on, / vagy IWIW-en/ és emilben, IRJ levelet, vagy kommentáld a cikkeimet a Weblap ÜZENŐ FALÁN! ;)
Balázs Führinger

Névjegy létrehozása
Használd az ÜZENŐ FALAT,s ird le véleményedet a cikkről:
/Az ŰZENŐ FAL moderálásának a jogát fenttartom!.../








Nincsenek megjegyzések: