Zöld utat kapott az interjú-Receptajánló: Meggyespiskóta



Sziasztok!

Köszönöm a sok elismerő, és biztató levelet, meg azokat is, mikben hiányoljátok az új bejegyzéseimet!
Ez, a szokásos időhiányomon túl, most annak tudható még be, hogy az utolsó (szerdai) bejegyzésem, elég vegyes érzelmeket váltott ki, s nagy port kavart!
Lehet, hogy csak beképzelem, mert máskor is szokott ingadozni az iwiw-es ismerős számlálom, de most pont megnéztem reggel…
Egy nap alatt, elég sok ismerősöm tűnt el! : )))
Ami természetesen érthető! : )

Ha megnézitek a számlálót, ez nem tűnik fel, mert a sok reklámnak köszönhetően, mit csináltatok nekem az üzenő falaitokon, meg msn-eteken, vagy körlevélben, elég sokan jelöltek be ismerősnek! Amit én nagyon megtisztelőnek éreztem, mint ahogy azt is, hogy ismerőseiteknek ajánljátok a blogomat.
Ez a legnagyobb elismerések közé tartozik szerintem! : )

A másik ok, hogy nem írtam, az, hogy kaptam néhány telefont, miben megkértek arra, hogy szüneteltessem az írást, míg nem jövünk össze, és beszéljük meg a továbbiakat…

Ez a találkozó, ma, délután meg is történt!
A jelenlévők kiléte, természetesen lényegtelen…
Nem volt nagy para, ne gondoljatok semmi rosszra, igazából nem stresszelte túl a dolgot senki!
Csak hallani akarták, mit mond az ügyvédnő, és olvasni a papírt, mit a rendőröknek átnyújtottam…
És természetesen kíváncsiak voltak, a szerdán történtekre, meg a személyes, és részletes beszámolómra is!
Ami nem volt több, mint amit leírtam, és Ti is olvashattátok! ;-)

A lényeg, hogy egy kávé, s pár cigi mellett, meg beszéltük a dolgot! Alig egy órás lehetett a találkozó, és hát a létszámát tükrözi az, hogy nem jutott a felének sem kávés csésze! Xd : )))
Egy részük bögréből szürcsölte a kávét! : ))) Persze ezen, senki nem volt fent akadva!

A találkozó higgadt volt, és végül rá bólintott mindenki a folytatásra!
Bár volt, aki hozzá tette, hogy örülne, ha már befejezném…
Egy másiknak, röviden csak annyi hozzá fűzni valója volt, hogy „nekem mindegy, de ha para lesz, megbaszlak!”
De közben mosolygott… : )
Igazából, úgy vettem észre, hogy senki sem parázott rá a yardokra, talán sejtették, hogy ez lesz, és nem is lepődtek meg rajta…

Szóval, hétfőn már nyilvános is lesz az interjú 10. része! : )
Köszönöm azoknak kik olvassák, s azoknak is, akik ajánlják ismerőseiknek az új részeket! Hálás vagyok érte, s tartsátok meg ezt a jó szokásotokat : )

Most egy kis recept ajánlóval szeretnék Nektek kellemes hétvégét, és jó pihenést kívánni! ;-)
Vigyázzatok magatokra!
Sziasztok…

Nyomj egy Tetsziket, ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted egy előző cikkemnél! ;)


-Führer-





Receptajánló:
Mivel nagyon szeretem a hasamat, és szeretek sütni, meg főzni is, sokak szerint nem is olyan rosszul, így jött az ötlet, hogy indítok egy recept ajánlót Nektek, miben majd időről időre, ajánlok egy sütit, vagy egy ételt, és el is mondom, és fényképekkel illusztrálom, hogy én milyen módon szoktam elkészíteni!
Remélem tetszeni fog ez a rovat, és várom a hozzászólásaitokat, vagy, hogy Ti is ajánljatok Nekem, és az olvasóknak egy receptet! Írjátok le megjegyzésbe, mik a kedvenc ételeseitek! Talán legközelebb, pont azt fogom megcsinálni, és bemutatni Nektek! ;-)



Vasárnap, egy tepsi meggyes piskótával leptem meg magamat! Azt mutatom most meg Nektek, hogy én, hogy csináltam ezt!



Ha Ti máshogy csináljátok, vagy tudtok valami trükköt, mitől még finomabb lehet, akkor írjátok meg alulra a megjegyzés rovatba… Előre is köszi a hozzá szólásokat!
Amúgy, a meggyes piskótát azért szeretem, mert nem olyan vészesen drága sütemény, és viszonylag hamar elkészül! Igazából nem is nehéz, mert nem kell gyúrni, dagasztani, meg nyújtani, csak mindent össze kell borogatni! : )
Ha a sorrendet eltévesszük, igazából, abból sem származik semmi gond! Ha van egy jó robot gépünk, akkor csak keverni meg önteni kell az anyagot, aztán be a sütőbe… : )

Szóval akkor, kezdeném a hozzávalókkal! : )



(Mérő pohárnak, egy 2 dl-es poharat használok)
6 db tojás, 2 pohár kristálycukor, 2 csomag vaníliás cukor, 1 csomag sütőpor, 1 citrom, Kb.4 pohár liszt, 1 pohár étolaj, egy kis asztali só, 1 üveg meggy…




Konyhai eszköz sem kell hozzá sok!
-Csak egy nagy tál, vagy esetemben egy fazék, miben majd kikeverem a tésztát, a robotgép segítségével, de ha nincs robotgépünk, az sem baj, mert nekem sem régóta van! Eddig fakanállal kevertem ki, és úgy is elég finom volt! : )
Aztán kell egy kisebb lábos, mibe majd a tojás fehérjét verjük fel!
Majd egy tésztaszűrő, és alá egy kis tál, mibe majd a meggyet csepegtetjük le…
Egy fakanál, egy evőkanál,
Egy tepszi,
és egy reszelő, mivel a citrom héját bele reszeljük a tésztába! : )

Elkészítése:




Először is a tészta szüröt, rátesszük a kis tálra, bele öntjük a meggyet a szürbe, majd jól megcukrozzuk, és kanállal elkeverjük. Majd félretesszük, és hagyjuk lecsöpögni! : )



Fogjuk a nagy fazekat, és a kicsit!
A 6 darab tojást, elkezdjük szét választani. A Fehérjét, a kis edénybe tesszük, a sárgáját pedig a nagyba!




A sárgájához, hozzáadjuk a 2 vaníliás cukrot, az egy sütő port, a 2 pohár kristálycukrot, a bő csipetnyi sót, és belereszeljük a citromnak a héját is.
De csak a sárga részét, mert a fehértől, keserű lesz a tészta! Ha evvel végeztünk, bele csavarjuk a levét is, figyelve, hogy ne menjen bele mag! Mert kellemetlen rá harapni! : )



Hozzá borítjuk az egy pohár olajt, majd az egészet jól összekeverjük, a legmagasabb fokozaton! Csomómentesre!



Ha már szép sima a tészta, hozzá adunk 3 pohár lisztet.



Közben keményre fölverjük a tojás fehérjét, a robot gépünk segítségével!



Ha nincs ilyenünk, és csak kézzel tudjuk, ne stresszeljünk azon, hogy nem kemény! Akkor is ehető lesz! De tény, hogy minél keményebbre sikerül felverni, annál finomabb lesz a tésztája! ;-)
Hozzá borítjuk, a felvert tojás fehérjét a tésztához, és simára kikeverjük…



Ha úgy érezzük túl híg, akkor szórjunk bele egy kis lisztet, ha túl sűrűnek hinnénk, akkor pedig, egy nagyon pici meggylével hígíthatjuk! Vigyázzunk, meg ne lóduljon az üveg! :-D

Aztán kikenjük vékonyan a tepsit olajjal, és ki lisztezzük!



Mikor sikerült a csomómentességet elérnünk, akkor a fazékból bele öntjük a tésztát a tepsibe! A fakanál segítségével, jól kikaparjuk…

Egyenletesen eloszlatjuk a tepsibe a tésztát, majd bele szórjuk a meggyet, amit nem árt előtte kicsit kinyomkodni, hogy ne eressze annyira a levét!



Majd az elő melegített sütőbe rakjuk! Mit legkisebb fokozatra tegyünk, hogy egyenletesen süljön át, szép lassan!




Ha türelmetlenek vagyunk, akkor úgy járunk, hogy a külseje már égett lesz, a közepe, meg még folyós!
Tegyük a sütő legfelső polcára, hogy ne égjen meg az alja!!!

ÉS A LEGFONOTOSABB!!!!!! HOGY A SÜTÖT, LEGALÁBB 30 PERCIG, MÉG VÉLETLENÜL SE NYYISSUK KI!!!!! Mert akkor hirtelen hideget kap a tészta, és összeesik! De úgy, hogy ehetetlen lesz! Kb. 30 perc múlva nyissátok ki óvatosan! Ha látjátok, hogy még folyós, akkor gyorsan csukjátok vissza az ajtaját a sütőnek! Majd mikor már kicsit barnul, akkor illik megfordítani egyszer, hogy egyenletesen süljön át! : )
Akkor jó, ha már ilyen a színe, mint a képen! : )



Ha ügyesek vagytok, akkor nem ég meg az alja, és a közepe is jól át sül, mit úgy ellenőrizhettek, hogy egy villát, óvatosan beleszúrtok! Ha folyós, akkor még nem jó! : )

Tálaláskor szórjátok meg egy kis porcukorral, és fogyasszátok egészséggel! Remélem sikerült elkészítenetek, és örömet okozni magatoknak, és szeretteiteknek evvel a finomsággal! : )



Kellemes Hétvégét Kívánok Nektek!

Ui: Már a facebookon is elérhető, és meghallgatható az Addig álmodok, mig vannak csillagok cimű versem! Kaptam pár dicséretet érte! Nagyon jól estek ám! És köszönöm szépen öket! Ha van Facebookod, jelölj be ismerösnek mielöbb! ;-)



Csumi…

-Führer-



6 megjegyzés:

εмs × írta...

Olyan jól néz ki! :P
A 2. kép a legjobb! xD ;)

Unknown írta...

Szia Barbie! :)
A második? Amikor eszek? :p :)))
Örülök, hogy tetszik!
Sok pusziiiiiii

-Führer-

Névtelen írta...

szia
én paraszt módon csak bírálni foglak.
a blogod szövegezése nagyon jó, rég láttam egy nem bölcsésztől értelmes, rendesen kifejezett mondatokat, stb.
(tudom, nincsenek nagy elvárásaim).
viszont a blogod designja valami borzalmas :) .
nem kellene sok minden csak:
-sor kizártra venni a bejegyzéseket.
-ha beszúrsz egy fényképet akkor azt középre kellene igazítani, és a szöveget nem mellé úsztatni, hanem alá rakni.
-esetleg nagyobb betűkkel írni, mondjuk úgy kettővel.
-elgondolkodni valami más betűtípuson.
kb. ennyi.
ne hagyd abba, mert kell egy ilyen blog!
többi design bírálatot majd később írom, ha látok változást, és látom az összességét.

Unknown írta...

Szia! :)

Semmi parasztság nem volt a megjegyzésedben! Söt! Köszönöm a tanácsokat!
Sajnálom, hogy nem tetszett a design!

A tanácsaidat köszönöm, s elfogok rajtuk gondolkodni, s néhányat lehet meg is valósitok majd!

A betű méreten már most biztos, hogy megprobálok változtatni!
És talán a sor kizártra vágás sem rossz ötlet! Szerintem amint rájövök ezek változtatására, megcsinálom!

A képek beillesztése vegyes marad szerintem továbbra is! Mert ez igy tetszik nekem, meg lehet, hogy másnak meg középre igazitva nem tetszene, szóval a közép útat választom majd! :) És vegyesen lesznek beszúrva a képek!

Köszönöm a hozzászólást, a tanácsokat, s a biztatást is, mi nagyon jól esett!

Szia...

-Führer-

Unknown írta...

Ui:
Sajnos ugy nézem a betü méretén nem tudok változtatni! De ha menet közben rájövök, emelni fogom a méretet kettövel, ahogy kérted! ;)
Addig is, nagyits rá!
Ha a "ctl" bilentyüt lenyomva tartod, és megnyomod a "+" billentyüt, elvileg rá nagyit az oldalra! Legalábbis nálam! :)
Köszi, hogy olvasod a cikkeimet!
-Führer-

Unknown írta...

Szia! :)
Végre sikerült a kérésednek eleget tennem! És a betű tipust is meg változtattam, s megnöveltem a méretét is! Remélem igy már kellemesebb olvasnod a cikkeimet! És hogy az Új design is tetszik!!! ;-)
Regisztrálj rendszeres olvasómnak, s használd az új funkciókat! ;-)
Szia...
-Führer-