A hétvégémről mesélek, a céges vacsoráról, Helka discoróll, majd filmajánló: Avatar, Receptajánlóban pedig (Marha pöri) ! ;-)






Sziasztok!



Helka ;-)


Helkában, Dáviddal, és Gáborral! ;-)

Film ajánlóm: Avatar!

Führer, a mai ebéd közben! ;-)


Receptajánlóban-> (Marha pöri)

Sziasztok!

A hétvégémről mesélek, a céges vacsoráról, Helka discoróll, majd filmajánló: Avatar, Receptajánlóban pedig (Marha pöri) !
;-)


Először is, mesélek a pénteki napomról! : )

Délelőtt meló, aztán a céges munkatársaimmal, és főnökeimmel, elmentünk Székesfehérváron a Rácz kertbe vacsorázni! : )
Én csíkokra vágott bélszint rendeltem, vörösboros, chilis babos ragúval leöntve, mellé köretnek krokett volt! ;-)



Ahogy megettem, a főnököm, az orrom elé dugott még egy nagy tányér marha pörköltet nokedlival, és salátával! : )



Mind a kettő nagyon finom volt, még ha a képek, nem is néznek ki valami jól! : ) Már bele ettem! Utána jutott eszembe, hogy lefotózom, s megmutatom Nektek! ;-)

Inni is volt mit! : )
Lecsúszott, egy üveg fehér bor, meg bő fél üveg vörös, és kb. 8 fütyülős barackpálinka, amiért hatalmas köszönet Feri, és Atti Tesónak, kik nem bírták el nézni, ha egy percig is üres valamelyik poharam, s már mentek is a pulthoz venni nekem valami nedűt! ;-)
Rendesek vagytok! ;-)

Persze lecsúszott 2 kávé is, aztán már minden adott is volt ahhoz, hogy szerepelhessek! hehe Xd :-D
Bocs a főnököktől, ha túl sok vérüket szívtam ki, de hát őket a legviccesebb piszkálni! Xd :-D
Amúgy köszönet nekik is, hogy megszervezték, s a többieknek is, hogy szinte egy fillérembe sem került a buli, s nagyon jól laktam, s szomjan sem maradtam! Xd : )

Jó volt a hangulat! Többször is lehetne ilyen céges buli… : )




Aztán pénteken, a céges buliból hazaérve, 00:30-kor feküdtem le full készen! ;-) És 4:00-kor keltem, ugyanis, szombaton délelőtt túl óra volt! :-S
Még szerencse, hogy sosem vagyok másnapos! Se fej, s e gyomorfájás, se semmi! Kicsit fáradt voltam. Ennyi! Ezért szombaton is 9 kávé kellett ahhoz, hogy képbe legyek, de nem volt semmi para! Lecsavartam a melót, aztán haza jöttem! Délután aludtam 2,5 órát, aztán jöttek értem Siófokról 2 autóval, fiúk, és lányok, alapoztunk nálam egy kicsit, aztán lementünk Balatonfüredre a Helkába, hol szintén várt minket egy csapat!

Mondanom sem kell, útközben megbasztak minket a yardok… :-S :@




Sikerült összehozni a brigádot, és egy nagyon durva partyt csinálni! ;-)
Helka egy nagyon igényes hely! Nézzetek meg Róla, és Rólunk pár fotót! ;-)
Köszönet az összes Siófoki barátomnak a buliért, a fuvarért, s azért mert VANNAK!!! Imádom őket!!!! ;-)





Vasárnap reggel 6:30-ra hoztak haza Helkából... Délig aludtam, aztán elmentem boltba, utána Nagyihoz voltam hivatalos ebédre, hol levest, székelykáposztást, és almás pitét ettem! Elnéztem néhány barátomhoz, utána pedig bicikliztem egy nagyot a jó idöben! Közbe zene a fülben, s élveztem a friss levegőt!


Este pedig végre megtudtam nézni DVD minöségben az Avatart, amiért köszönet ez úton is Feri Tesónak! ;-)


Nagyon szép film! Gyönyörű, látványos, s megható! A móndani valója pedig magáért beszél! Ha még nem láttátok nézzétek meg! ;-)



Úgy élnék abban az erdöben! ;-)

Ma, ebédre meghívtam a Szerencs családot! : )
Marha pörit készítettem nekik! Ezt mutatom ma meg nektek, hogy hogyan! ;-)
Előtte még néhány kép, az ebédről! ;-)







A marha pörköltet is ezer képen meg lehet főzni, amennyi ház, annyi szokás! Én pince módra szoktam megcsinálni, mert úgy nagyon szeretem, s kiadósabb! A pincemód, az azt jelenti, hogy mikor már puha a hús, akkor hozzá főzzük az összekockázott krumplit! : )

Hát akkor lássuk! ;-)




Hozzávalók:
-Olaj,
-1 kg Marha nyak
-3-4 kg krumpli
-só, bors, vegeta, majoránna, pörkölt kocka, petrezselyem, csípős pirospaprika,
-1 nagy fej vöröshagyma, 6 gerezd fokhagyma
-1 fej paradicsom, 1 db paprika,
-vörösbor


Elkészítése:



Először is, a marha combot összekockázzuk! Ki mekkorára szereti! Én jó picire szoktam, mert így hamarabb, és jobban megfő, meg jobban eloszlik!







Aztán 1 fej vöröshagymát, megpucolunk, majd jól összeaprózzuk, s nem túl sok olajon, arany barnára megpirítjuk!
Közben megpucolunk 6 gerezd fokhagymát, s összeaprózzuk, majd felét hozzáöntjük a piruló vöröshagymához.

Mikor már megpirult a hagyma, rá öntjük a felkockázott marhahúst, s kicsit előpároljuk. (Ezt nem muszáj, de én 2-3 percig elő szoktam párolni, gyakori kavargatással!)

Aztán felöntöttem egy kis sűrített paradicsommal, de ha nincs akkor jó a víz is! Csak így, olyan kellemesebb íze volt! ;-)

Aztán felöntöttem még 6 dl vízzel is, majd jöttek a fűszerek!
Olyan gondolom formán! Elsőször keveset, aztán közben majd úgy is meglehet kóstolni, és utána lehet fűszerezni!;-)




Először a csípős pirospaprika, aztán a piros arany, bors, utána a só->evvel óvatosan, mert a piros arany, az már így is sós! Utána egy kis vegeta, mi szintén sós, úgyhogy lightosan! ;-)
Majd egy kis apróra vágott petrezselyem, s egy kis majoránna (Ezt csak az tegye, ki szereti az édeskés izét!)



Majd mehet bele az összekockázott zöldpaprika, paradicsom, és a maradék fokhagyma!









Mikor már forr, akkor pedig mehet bele 4 db pörkölt kocka!
Jól összekeverjük, s egy 5 perc múlva kóstoljuk meg a levét, s találjuk ki, mi kell még bele. Aztán pótoljuk azt a fűszert óvatosan! Majd lassú tűzön főzzük tovább, hogy az ízeknek legyen idejük összefőni!
Gyakran keverjük meg, hogy egyenletesen főjön, és, hogy le ne égjen! Kóstoljuk meg néha, hogy biztosan jó e a fűszerezés!
Néhány alkalom után, már vágni fogjátok, mi kell még bele! Kísérletezni kell! Mindenkinek más az íz világa! Ki sósabban, ki csípősebben, ki így, ki úgy szereti jobban! Az a lényeg, hogy óvatosan fűszerezzünk, nehogy elszúrjuk!

Ha kicsit sós lett, az nem baj, mert ha már puha a hús, akkor hozzá öntjük a megpucolt, összekockázott krumplihoz, mit az alatt hámoztunk meg, és készítettünk elő, míg a hús főtt!
És mint tudjuk, a krumpli, rengeteg sót tud megkötni! Ha elsózzuk a leveset, akkor Tegyünk bele krumplit, és meg van mentve a dolog!!!
;-)




Aztán mikor a pörkölt már a krumplival együtt fő, fedő alatt, lassú lángon, akkor már neki állhattok teríteni, mert hamar kész lesz! Keverjétek meg gyakran! Le ne égjen!Kóstoljátok meg néha, mert a krumpli, megfogja az ízeket, és ilyenkor még utána kell fűszerezni!

Mikor már összefőtt a marha pörivel a krumpli, akkor van kész!

Lehet ezt hosszú lével csinálni, de van, aki jó sűrűn szereti! Azért mikor elkészül, nem érdemes nagyon sűrűre, mert másnapra a krumpli, felszívja a szaftját, és nagyon száraz lesz!
Amúgy a marha pöri is szerintem olyan, mint a káposzta! Másnap még finomabb tud lenni, ha el találjuk a szaft mennyiségét! Azért, mert az ízek másnapra jobban összeérnek! ;-)



Készítsétek el Ti is! Nem túl nehéz, és nem is olyan vészesen drága! Ez a mai nagy fazék marha pöri, olyan 3000-,- volt, és 5 en voltunk rá! Ketten repetáztunk is belőle, de még ugyan ennyi simán maradt! Általában, olyan 12- 13 tányér lesz ebből a mennyiségből, mit leírtam Nektek!
Most egy pár napig nem kell főznöm! ;-) Xd : )
Szóval rengeteg lesz belőle, kiadós, és a marha, olyan kellemesen különleges ízt ad neki! És az emberek többsége, szeret kicsit nem hétköznapi kaját enni, ha vendégségbe megy! És marhát nem eszik mindennap az ember, mert amúgy elég drága hús!
Én is csak alkalmakkor csinálok! Általában, ha vendéget várok! Nyáron pedig bográcsba szoktuk el készíteni! Kint a kertemben! : ) Úgy, még finomabb!

Kenyérrel, és savanyúsággal szoktam tálalni! Mellé ma, vodka sprite-ot ittunk! ;-)

Ma, ebédre, Syd barátom is hivatalos volt, ki végül szólt, hogy ne haragudjak, de nem érzi jól magát, és még sem jön! Ez úton üzenem, hogy természetesen nincs harag, s nagyon hiányoltuk!
Jobb bulást kívánok Neked, s majd bepótoljuk! A borra, meg vigyázz ám! ;-) Imádom a borokat! ;-)

Az interjú egy Drogossal következő része pedig, hamarosan napvilágot lát! Addig is, olvassátok el a régebbi bejegyzéseimet is, ha még eddig nem tettétek! ;-)

Nagyon kedves Tőletek, hogy már ennyien megtiszteltetek avval, hogy regisztráltatok Rendszeres olvasómnak! Köszönet érte! Meg persze azoknak is hálás vagyok, kik olvassák az írásaimat, csak név nélkül! ;-)

Szevasztok! : )

-Führer-




Nincsenek megjegyzések: