Egy 17 éves, gyönyörű, és nagyon aranyos lány irta nekem ezt a megdöbbentő levelet…

Frissitve: 2010. augusztus 3.

Egy 17 éves, gyönyörű, és nagyon aranyos lány irta nekem ezt a megdöbbentő levelet…


szia :) most értem haza,ezért is jön kicsit később a történet.úgy döntöttem,hogy az enyémmel kezdem,és majd megkérem anyum,hogy írja le az övét,ha ez így nem gond:)



Mint mondtam,az előítéletes emberek miatt szenvedek,nap mint nap.Azt kell tudni,hogy apai ágról mindenki zsidó.A nagyszüleim gyerekkorukban kerültek Aushwitzba.Hálsitennek élve hazajöttek,de soha nem meséltek a történtekről.Engem viszont mindig is érdekelt,mert félig ugyebár én is zsidó vagyok.Rengeteg könyvet olvastam,és nagyon sokat sírtam.Még kicsi voltam,annyira nem tudtam felfogni a történteket,csak annyit értettem,hogy szörnyű dolog történt,de a kíváncsiságom erősebb volt,mint a félelmeim,ezért mindig kutattam újabb és újabb infók után.Pár évvel ezelőtt elmentünk anyumékkal Lengyelországba,megnéztük a tábort.Volt egy helyiség,ahol az összes adatot tárolták,és órákig kutattam,amíg meg nem találtam a nagyszüleim adatait.Megrázó élmény volt,olvasni az aláírásukat,és tudni,hogy amikor azt a papírt aláírták még nem sejtették,milyen szörnyűségeken fognak keresztülmenni.Az volt az a pillanat,amikor ténylegesen "felnőttem".Eltelt egy év,bekerültem a gimibe.Nagyon vártam,örültem,hogy végre új embereket ismerek majd meg.De az örömöm egy hét után elmúlt.Meghallottam,amikor az egyik srác,épp az életcélját ecsetelte,miszerint "Ha felnövök,kajak kinyírom az összes mocskos zsidót".Nos,ez a mondat nagyon szíven ütött.Hiszen semmit nem tud a zsidókról.Se a vallásról,se az emberekről,se semmiről,ami ehhez kapcsolódik.Csak annyit hallott hogy valaki valamikor irtotta őket,és ebből az jött le neki,hogy már rögtön rossz emberek.Ezután nap mint nap ezt kellett hallgatnom.másfél éven át.Kiborultam,sírva mentem be a suliba és úgy is jöttem haza.Volt egy nap,amikor már tényleg nem bírtam tovább,megpróbáltam megölni magam.Ha nem csörög a telefonom,és nem zökkent ki abból a szörnyű lelki állapotból,akkor már nem élek.És mai napig nem vagyok benne biztos,hogy jól tettem-e,hogy nem próbálkoztam meg újból,addig amíg tényleg sikerül meghalnom.Teljesen összetörtem,nem tudtam megbízni az emberekben.Aztán egyszer elhatároztam,hogy erős leszek,és nem foglalkozok velük.Megcsináltattam a tetoválásom,ami egy héber szimbólum,és azt jelenti,hogy "élet".Egyrészt a nagyszüleimnek akarok tisztelegni vele,másrészt pedig meg akarom mutatni mindenkinek,hogy ugyan a lelkem koránt sincs rendben,de akkor is erős leszek,és felvállalom,hogy igen,a családomban van zsidó,én is az vagyok félig,és büszke vagyok rá.Nem fogom rejtegetni mások elől.Nem fogok beleolvadni a tömegbe,és meghunyászkodni csak azért,mert "más" vagyok.Persze,biztos bennem van a hiba.De nem érdekel.Nem tudom megérteni az embereket,főleg a velem egykorú,16-17 éveseket.Ítélkeznek úgy is,hogy nem tudják,pontosan mit is szidnak.Fogadni mernék,hogy ha néhányuk utána olvasna a dolgoknak,és picit..csak egy nagyon picit magába nézne,rájönne hogy mekkora barom volt,hogy egy ilyen dolog miatt képes volt olyan szörnyű dolgokat mondani,mint amiket mondott.Most akkor én is ítélkezhetnék.Elítélhetném a keresztényeket,a feketéket,sőt,a fehéreket is.Vagy utálhatnám a szőke hajúakat,a zöld szeműeket,az alacsonyakat,vagy a nagyon magas embereket.De nem teszem.Mert saját magamon tapasztalom,hogy milyen rossz az,ha egy embert kiközösítenek amiatt,amin maga sem tud változtatni.Úgyhogy mindenkinek azt tanácsolom,hogy egy picit nézzen magába,és gondolkodjon el azokon a dolgokon,amit gondol.Mert soha nem lehet tudni,hogy egy mondat,vagy akár egy szó is a másik embernek a lelkében milyen károkat tud okozni...


nos.ennyit rólam..ha gondolod,tedd ki nyugodtan az oldaladra..:)vagy írd le itt a véleményed,érdekelne,hogy te hogy látod ezt a dolgot.


pusz♥


Führinger Balázs –F- válasza:


Szia…

Én is most értem haza… El határoztam, hogy válaszolok a várakozó levelekre… A Tied volt az első… Már pár mondat után tudtam, hogy ezt le kell adjam a lapomban… És örülök, hogy a végére oda is írtad…


Megrendített a leveled… Az elő ítéletek, sajnos nagyon elterjedtek. Főleg manapság… És mindenkiben fellelhető sajnos ez a tulajdonság… Nem leszek állszent, bennem is volt hasonló érzés, mit persze valamit ki váltott… De ez nem mentség rá természetesen… Évek, és sok élettapasztalat kellett arra, hogy rájöjjek nem szabad általánosítani… Vannak jó, és rossz emberek! Tök mindegy milyen azoknak a színük, nemük, vallások, stb… Nem az dönti el azt. hogy Ő milyen, hanem a cselekedetei…

És azóta hihetetlenül szégyellem azt, hogy én is éltem előítéletekkel…

És most döbbentem rá arra, hogy pont tegnap akaratlanul is, de általánosítottam…

Egy személynek adtam ki a dühömet, mert egy bizonyos réteg olyat tett nem is velem szemben, hanem azok ellen, akikért küzdök, amit ha elmondanék, mind elítélnétek…

És azért, hogy a saját céljaikat, akaratukat rá erőltessék másokra… Nem szeretném jobban kifejteni, meg tüzet sem szeretnék szítani, meg mert lehet Ti is általánosítanátok… Pár óra alatt rájöttem, hogy ez csak egy szűk rétege annak a csoportnak, akit én átmenetileg utáltam, és szidtam… Nem szabad egy kalap alá venni Őket…

Igen is vannak csodálni való emberek köztük, csak ők voltak olyanok amilyenek… Sajnos ez egy rossz emberi tulajdonság, hogy egyből általánosítunk…

Pl. a cigányokra… Rengeteg gond van velük ez tény… És sokan vallják azt, hogy irtsuk ki őket… De annyi tisztességes cigány fiatal lányt ismerek akik tanultak, tisztességesek, és elítélik a lopós, tolvaj cigányokat…


Értékes emberek… És nem lehet egy kalap alá venni azokkal, kik bűnöznek… Sajnos ilyen az ember… És ezt talán soha nem is fogjuk ki nőni… Az ember ilye marad… Szeret utálkozni, és egy kalap alá venni…


Megrendített az, hogy a nyomás miatt, majdnem megölted magadat! Örülök, hogy jött az a hívás, és nem tetted meg, és tisztellek azért, mert erős lettél, és a tetoválásért, és azért, hogy vagy!

Fiatal lány létedre, elég érett a gondolkodásod… Felnézek Rád emiatt, s kívánom, hogy az életbe ne is tudjon már semmi megrendíteni! Légy kitartó, s a tetoválásod emlékeztessen arra, hogy erős vagy, és ki kell tartani! Bármi is lesz! A nagyszüleid is kibírták! Erősek voltak, és ennek köszönhető az, hogy Anyud, és Te most létezel! Ha erős vagy, annak meg lesz a gyümölcse előbb utóbb! Soha ne add fel!!!!


„ Mi nem öl meg, az megerősít! „


Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal, s írtál! Sok puszi! Örülök, hogy a Facebook-os ismerőseim között tudhatlak…

(Nevedet direkt nem hoztam nyilvánosságra, kérlek, Te se nyilvánulj meg úgy, hogy bárki rájöhessen a kilétedre, mert az oldalnak túl nagy a nézetsége! Nem tudom garantálni, hogy nem érne zaklatás…)

Olvasók, írjátok le a véleményeteket az Űzi falaimra! Itt, vagy facebookon!


Führinger Balázs…


Vissza a Többi levélhez


Nyomj egy Tetsziket, ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már megtetted! ;)

1 megjegyzés:

Tomi írta...

Hali!

Most olvastam a leveledet..hát csak annyi,hogy soha ne add föl..nem kell foglalkozni a zaklatókal,te ennél sokkal jobb vagy..
amúgy általában az ilyen emberek egy gyengeségükről próbálják elterelni a figyelmet azzal,hogy másokat bántanak olyan dolog miatt,ami egyrészt:egyáltalán nem gond..mmint nem szégyen zsidónak lenni,te is csak ugyanolyan ember vagy mint én...vagy mások!!!! másrészt:azt se tudják,hogy miről szól a dolog..hogy miért is bántják a zsidókat..mert a hátterét se tudják..a zsidók senkinek nem ártottak..csak annak a szerencsétlen Hitlernek..és ott is csak az szúrta a szemét,hogy a zsidóknak több esze volt..jobban értettek majdnem mindenhez..jobb üzleti érzékkel voltak megáldva és a matek is jobban ment nekik..Hitler csak álmodhatott errőla z ő mínuszos IQ-jával..
na a lényeg annyi,hogy meg ne próbáld még egyszer megölni magad..te ennél többet érsz..meg persze,tudom,hogy nem ismerlek,de megkereslek..és szét fogom rúgni a hátsódat:D

Na ennyi voltam!

Hali!