Interjú D.D.Kobe-val, a veszprémi RAP-perrel ;-)



Führinger Balázs-F-
-Szeva D.D.Kobe Teso! :)
Te is, mint én, 26 éve születtél itt Magyarországon. Egészen pontosan Veszprémben, de volt egy kis külföldi próbálkozásod pár évvel ezelőtt. Melyik országban próbáltál szerencsét? Milyen élményekkel gazdagodtál odakint? És milyen sikerekkel a zsebedben tértél haza?

D.D.Kobe
Helló Bazsi! :)
..... és persze a kedves olvasóknak is puszi pacsi.
Én 5 évvel ezelőtt kezdtem el foglalkozni így a szövegírással, a rap-el és, hogy előadóként próbáljam megkeresni (majd) a betevőt.. :)
2007-ben becsúszott ez a "szükséges rossz" az életembe, vagyis Anglia.
Ma visszagondolva örülök, hogy kijutottam, de akkor, abban az időben, nem nagyon mentem volna. Az elég kacifántos sztori lényege végül az lett, hogy megismerkedtem egy kint ismert formációval (THE LAST LEGION) tagjaival, akikkel később rendszeresen eljártam ide oda, bulizni. Mondanom sem kell, hogy amit filmekben látunk, buli címszó alatt, az ott előttem pörgött elég keményen. A formáció egyik tagja időközben a lakótársam is lett, így mindennapjaim részévé váltak az otthoni próbák vagy a "szoba-rap kavalkád" úgy 10-15 sötét bőrű társaságával. :) Megtetszett az összetartás, a lazaság és az, hogy minden e körül forgott náluk, és még pénzt is keresnek vele. Rengeteget tanultam tőlük, életemben ott voltam először stúdióban is, és első fellépésem szintén Angliához köthető.
Ez az egész barátság és együtt mozgás, egy közös lemez megszületését hozta, ami kint elég szép számban került emberek polcaira. Ez volt az első kézzel fogható anyagom is ami a HÜCCSETEK- Le címet viseli. Mondanom sem kell, nem volt egyszerű mutatvány ezt a korongot összehozni, de sikeresen vettem az akadályokat.
Milyen sikerekkel tértem haza? Hát színpadi tapasztalattal azt biztos, és a mai napig élő kapcsolatokkal lettem gazdagabb, elsősorban, amit itthon tudtam és mai napig tudok kamatoztatni úgy érzem.
Hallgassátok meg DDKOBE km. The Last Legion közös számát! ;-)


Führinger Balázs-F-
-Szerinted, ha végül kint maradsz külföldön, előrébb tartanál zenei karrieredben?

D.D.Kobe
Minden bizonnyal előrébb lennék, hisz technika, pénz, minden adott volt, és olyan emberekkel voltam (vagyok) körülvéve, akiknek ez volt az elsődleges dolguk az életben, nem úgy mint itthon, amikor egy beatmakernek, vagy egy előadónak, "mindig közbe jön valami" és most azért késik az anyag vagy azért mondjuk le a stúdió időpontot, de ezen már csak mosolygok, megszoktam, és ezért dolgozom már jó ideje külföldiekkel, akikkel lehet haladni, dolgozni. De én ettől függetlenül szeretek itthon tevékenykedni és szeretem a magyar közönséget!! Nagyon- nagyon !!! :) Ha munkáról van szó KÜLFÖLD, ha közönségről MAGYAROK! :)
A kettő együtt visz előre.

A fotón, Angel, és D.D.Kobe látható!


Katt ide, és -> Lájkold D.D.Kobe-ot Facebook-on! ;-)
Führinger Balázs-F-
-Szoros barátság köt téged a weblapomról már jól ismert Angel-höz. Kivel több közös számotok is halható a youtube-on. Hogyan kezdődött a Ti barátságotok? Mióta tart? S terveztek e még közös számokat, fellépéseket, esetleg lemezt?

D.D.Kobe
Már vártam a kérdést. :) Szerintem ez az egyik olyan témakör amiről ezeregy verzió és "sztorkó" keringett, kering és keringeni is fog. Angel-t teljesen véletlenül találtam meg a myspace-en, nem sokkal hazaérkezésem után. Akkor ő még nem foglalkozott a rap- el, csupán verseket írt. Ezekre figyeltem fel, és rendszeresen visszajártam az oldalára olvasgatni. A sorok között mély érzelmeket véltem felfedezni. Ritka számomra az ilyen. Nem sokszor érzek ilyesmit, hát gondoltam az induló projektembe meg próbálom beinvitálni. Ez bármilyen furcsa nem sikerült.. :DDD. Aztán zenén kívüli témákról kezdtünk el beszélgetni, majd találkoztunk is.Időközben elkészűlt az első magyar bemutatkozó nagylemezünk Sündörrel ( A SZFÉRA Lp). Egy idő után megpróbáltam ismét a zene felé terelni a témát, és bíztattam, hogy érdemes lenne belevágnia. Hát sikerült. Ennek lassan másfél éve, azóta rengeteg dolgot sikerült elérnünk. Én látok fantáziát a leányzóban, és próbálom kihozni belőle a legjobbat, támogatom mindenben, amiben csak tudom. Van még mit tanulni, és van hova fejlődni, de kérdem én ki tökéletes? Nem tagadom kapok kritikákat bőven, pozitívat és negatívat egyaránt ezzel kapcsolatban. DE IGYEKSZÜNK MINDKÉT VERZIÓBÓL KISZEDNI SZÁMUNKRA AZT AMI ÉPÍTŐ JELLEGŰ LEHET.
Az ilyen mocskolódó meg álneves irigykedő levelekre,
meg karaktert sem pazarlunk, ezzel nem tudunk mit kezdeni. Ami a közös zenéket és bulikat illeti, igyekszem fellépéseimre "elráncigálni" :) , bár amióta a mainstream vonalat viszem, erre nem mindig adódik lehetőség. De nyugodtan lehet a hölgyet keresni az elérhetőségeken szívesen vállalja a megmérettetést:) !
Közös zenék voltak vannak és lesznek is, ez nem mindig van tervbe nálunk. Ő is csinálja a saját lemezét, én is az én dolgaim és ezektől függetlenül, amikor azonos érzelmi vonalon mozgunk, hopp születik egy közös mutatvány. :) Sosem tervezzük ezt meg előre.
Szóval várható még "azonos érzelmi vonal" minden bizonnyal. Amúgy sokan összeboronáltak már minket, meg érdekes teóriák születnek nap, mint nap, de ettől kerek és szép a világ! :)

Führinger Balázs-F-
-Egy másik lapomban elég rossz véleménnyel nyilatkoztál a magyar zene iparról. Azt mondtad, hogy pénz és kapcsolatok nélkül semmit nem lehet itthon elérni. Ezt a véleményedet most biztos sokan osztanák, de sokan elkezdenének ellen példákat is sorolni. Elmondanád, hogy mire alapozod ezt az álláspontodat? Milyen negatív hatások értek, s milyen csalódások fogalmazták ezt meg Benned?

D.D.Kobe
Nekem volt szerencsém megtapasztalni a kinti légkört és az itthonit egyaránt. Ebből vontam konzekvenciát, és amióta itthon vagyok sokszor kerültem én is érdekes szituációkba, amikor én csak a tehetségem "jöttem megmutatni" . Sok közéleti embert és előadót ismerek itthonról, akiktől hallottam, durvábbnál durvább históriát szintén, hogy kit miért, és hogyan karoltak fel, kinek mit kellett volna lerakni az asztalra ahhoz, hogy feljebb juthasson egy szintre a szakmában....
... és csak harmadrangú tényezőként volt jelen a tehetség kérdése. Ez bosszantó, de vele kell élni sodródni, és számodra az előnyösebb részét beépíteni az egyéniségedbe. Nekem ez a véleményem és ezek a tapasztalataim.



Katt ide, és -> Lájkold D.D.Kobe-ot Facebook-on! ;-)

Führinger Balázs-F-
-Otthon, vagy a kocsiban milyen zenét szoktál hallgatni? Persze gondolom java részt hip-hop-ot, de arra gondolok, hogy külföldit, vagy magyart e? És, hogy kiket hallgatsz mostanában a legtöbbet?

D.D.Kobe
Jórészt hip-hop-ot szoktam igen, de meg - (végig) hallgatok bármit ami kompozit és érzem benne a munkát és energiát. Amúgy én a Hip-Hop, House, és Pop zenéket részesítem előnyben.
Amit mostanában hallgatok :Timbaland, Taio Cruz, Lady Gaga, Three 6 Mafia, Darin, Rihanna.Foreign Beggars.
De Hősök, DSP, Siska örök UG favoritok nálam, és persze sok feltörekvő "fajtárs" anyagát is előszeretettel pörgetem!
Itthon a szobámban természetesen saját dolgaim kötnek le, azokat hallgatom főképp.

Führinger Balázs-F-
-Mely hazai raperek munkásságát tartod a legkiemelkedőbbnek, esetleg példaértékűnek?

D.D.Kobe
Hősök egyértelműen. Nem csak azért mert ismerőseim és mert veszprémi vagyok. Hanem szerintem igenis példaértékü lehet rengeteg ember számára az a fajta összetartás és csapatmunka amit ők képviselnek. Ez a hihetetlen szervező készség és kreativitás amit mindenfelé sugároznak súrlódás nélkül, és csinálnak töretlenül több éve .... Le a kalappal ! És ha vannak nézeteltérések, abból mi, a (közönség) a rajongók semmit nem látunk, és csak nyomják és mennek, zúzzák. Én is dolgoztam formációban, nem is egyszer és többféle felállásban is. Volt hogy vezető, és volt, hogy alárendelt szerepben.
Valahogy mindig voltak problémák, holott én egy elég alkalmazkodó és "terhet leveszek a másik válláról" típus vagyok, főleg, ha a zenéről van szó. Szóval nem tudom.
Ez ritka, hogy több ember, ennyire érzi egymást és kitudja venni maximálisan a részét az egészből és ez egy egész országot átjár, és visz előre a hip-hop-ban!!



Katt ide, és -> Lájkold D.D.Kobe-ot Facebook-on! ;-)

Führinger Balázs-F-
- Ennek az évnek mindjárt vége, úgyhogy inkább úgy teszem fel ezt a kérdést, hogy 2011’ December 31.-éig bezárulva, milyen célok elérése után éreznéd azt, hogy sikeresen zártad az évet? Tehát, mesélj az álmaidról, terveidről, s céljaidról! :)

D.D.Kobe
Rengeteg felkérés és terv van még idén is, jővő évre meg húúúúú, hát felsem merem sorolni nehogy, segget csináljak a számból..
Idén még 4számot fog elkészülni közreműködőkkel:
Shifty Beatz km. DDKOBE - Sexy lány
Sneez Mc km. DDKOBE - Majd mi mondjuk !
Jella km. DDKOBE - Nekem ne mond azt !
és egy karácsonyi hangulatra beizzító "vicctrack" :
Angel - el !
Fellépésekre november végéig a kislemezem (The Best Energy) anyagával biztosan megyek, és decemberben is már szerveztek le nekem 2-3 fellépést.
2011 -ben remélem sikerül végre kidobnom a videóklippem, sokszor neki futottam ennek a témának, de mindig közbe szólt a SORS. Viszont most jók a kilátások. A zene már megvan rá, és a forgatókönyvben is segítségemre vannak hozzáértő szakemberek, valamint a technikai háttér felkutatása is folyamatban van. Ez az elsődleges cél a következő évben, valamint egy tavasztól nyárig tartó The Best Energy miniturné leszervezése. Az idei nagyon jó volt, de sok közülük törölve lett, egyéb okok miatt, és sok helyre nem tudtam eljutni, bízom benne ez jövőre másképpen alakul majd.

Führinger Balázs-F-
-A sok zenéd közül, most egyről kérdeznélek bővebben!
Angel közreműködésével készült el a Benned volt című számotok! Ennek a szövegét Te írtad, vagy Angel, esetleg közösen?

D.D.Kobe
Ezzel a számmal én régóta jártam már fellépni, csak más verzióban találkozhatott vele a közönség.
A szövegem nekem így már adott volt, Angel pedig ismerte a számot, így nemvolt nehéz dolga. A zene hangulata nem annyira az ő világa, de vette az akadályt.
Amúgy mindenki saját maga írja a szövegeit, bármi legyen a téma és bármilyen hangulatú zene kerül górcső alá nálunk.

Führinger Balázs-F-
-Mesélj a tartalmáról! Mi ihlette ezt a dalt? Miről szól?

D.D.Kobe
Ez a dal egy nőcsábász srácról szól (Én), aki meglátja azt a lányt (Angel) a buliban, akivel nem is olyan régen volt viszonya, de csúnyán átvágta a lányt. Viszont megpróbálja megint behálózni egy éjszakára és hol lazára, hol romantikusra veszi a figurát a srác, de a lány már nem nagyon dől be neki. Erről a harcról csábításról van itt szó, és erről szól a dal.
A zenéimben próbálok mindig olyan témákhoz nyúlni amik velem, vagy nagyon sokszor közvetlen környezetemmel történik meg. Szerintem ettől lesz hiteles a dolog. Biztos vagyok benne, hogy mindenkivel megtörtént már egy ilyen alapnak mondható szituáció, ahogy velem is, hisz én sem vagyok kivétel. Voltam már megannyi buliban "Angel" szerepben is, de még többször saját magaméban... :P :) De úgy gondolom, ezért csak nem köveznek meg a kedves hallgatók :)
DDKOBE km. ANGEL - BENNED VOLT


Katt ide, és -> Lájkold D.D.Kobe-ot Facebook-on! ;-)

Führinger Balázs-F-
-És hát, amit már nagyon sok ember vár, az nem más, mint, hogy ki gyere egy igazi videoklippel! Lesz arra lehetőség, hogy meglepd a közönségedet evvel a közeljövőben?

D.D.Kobe
Ez a videóklip dolog az én örök MUMUSOM ... :) Csak ebben az évben 4-szer indultam neki ennek a projektnek, de mindig közbejött valami. Idén már biztos, hogy nem forgatok, de jövőre ez lesz a "förstfeladat" ! Az előkészületek viszont már pár hete elkezdődtek, szóval az év első felében tuti biztos, hogy lesz képi anyag egy eddig nem publikált sláger zenémmel. Dátumot nem mondok... De készüljetek !!!

Führinger Balázs-F-
-Az Angel-lel beharangozott közös video blogotok is késik már egy ideje. Angel-től úgy tudom, hogy technikai okai voltak a csúszásnak. Sikerült ezt a parát elhárítani? Mikor kukkolhatjuk a hétköznapjaitokat a youtube-on? :)

D.D.Kobe
Megmondom őszíntén, nincs is rá nagyon időnk. Én dolgozom és sulizom is, sokat jövök, megyek, Angel is sulizik, és nem vagyunk annyit otthon, hogy legyen mindenhétre anyag, amiből tudnánk vágni videót nektek. A másik, amit említettél, a technikai okok. Lassan két hónapja lakunk együtt, de rengeteg dolgot nem hoztunk még fel a kéglibe és sok minden hiányzik. Ide tartozik a technika egy része is. Szóval ez a "videóblogosdi" még a jövő zenéje lesz...

Látogassl el D.D.Kobe myspace adatlapjára! Katt ide-> http://www.myspace.com/ddkobemc
Vagy katt ide és olvasd a blogját-> http://www.ddkobe.blogspot.com
Führinger Balázs-F-
-Köszönöm D.D. Kobe a válaszaidat! Ha elkészülnek a blog videóitok, esetleg sikerül összehozni egy videoklipet, akkor azokat leközlöm a weblapomon! S az új számaid terjesztésében is segíteni foglak! Csak adj mindig hírt magadról a weblapnak! ;)
További sok sikert, fellépést, na és lájkolot kívánok Neked Facebookon! ;-)
Csumi Teso ;-)

D.D.Kobe
Köszönöm a lehetőséget, Bazsitó !!
További szép napot neked és az olvasóknak is !
peace -out
D.D.
Légyszi, Nyomj egy Tetsziket, ha ott van a fotod legelöl, akkor ezt már egy korábbi cikkemnél megtetted! Köszi... ;)

Nyomj légyszi egy TETSZIKET az facebook-os verseim alkalmazására Te is!;-) -->

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Egyedül a Logóm hiányzik a D.D. Képeiről. De nem gáz, majd lecseszem érte! :))) ÜDV Andree L

Névtelen írta...

Ezekért a képekért nem gáz, hogy nem logósak ... :D
De DD jófejnek tűnik!

Névtelen írta...

Akkor pontosítok :) Az első, harmadik és az utolsó az én művem Kedves Névtelen! :) Mellesleg az engedélyem nélkül lettek felhasználva, ha már itt tartunk! A minimum, hogy feltüntetik a képek szerzőjét! Üdv Andree L